HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tojásos bundás hús, petrezselymes újkrumpli

2007.07.09. 20:05 BeckZsu

Ez a hús átmenet a rántott és a natúr szelet között.

Már megint a csirke felsőcombot vettem, kicsontoztam. Ez ugye úgy megy, hogy hanyatt fektetem a húsdarabot (bőrrel lefelé), középen amennyire lehet, közvetlenül a csont mellett egy jó éles és hegyes késsel bevágom, majd a csont alá, és kibányászom a csontot a végein lévő porcogókkal együtt.

Most ezután a csonttal párhuzamos két oldalán, ami vastagabb, mint a közepe, vastagságban bevágtam (de nem el), és tovább kiterítettem. Így nagyobb és egyenletes vastagságú szeleteket állítottam elő. Ezeket besóztam. (Kb. úgy néztek ki, mint egy szép darab sertéshús, természetesen ugyanezt abból is el lehet készíteni, de én jobban szeretem a csirkét.) Betettem a hűtőszekrénybe.

Megkapirgáltam az újkrumplit, sajnos, nem voltak elég kicsik, tehát fölvágtam kockára, vízben félretettem.

Összekevertem egy tojást egy pici sóval (tényleg pici, hiszen a húst is megsóztam), borssal, egy teáskanál tejjel és két teáskanál mustárral. Olajat melegítettem egy serpenyőben – nem kell túl sok, csak amennyi a hús közepénél kicsit tovább ér –, előkészítettem egy tányérban lisztet. A húst beleforgattam a lisztbe úgy, hogy ne túl sok liszt ragadjon rá, aztán a tojásba, és egyenesen a serpenyőbe.

Petrezselymes újkrumpli

Egy lábosban egészen kicsi olajat melegítettem, víz nélkül beledobtam a krumplit. Addig hagytam sisteregni a lábosban, amíg már egy kis kérge is keletkezett, közben időnként megrázogattam a lábost, utána megsóztam, lefedtem, pár perc alatt elkészül, én villával és kóstolással ellenőrzöm. Megszórom aprított petrezselyemmel, még egy kicsit rázogatom fedő nélkül.

Közben persze meg kell forgatni a húst, hogy a másik oldala is megsüljön, mennyiségtől függ, mi ketten voltunk, négy szelet húst sütöttem, nagyjából egyszerre készült el a krumplival.

Bármilyen saláta jó hozzá, most újra paradicsom volt.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke krumpli csirkecomb rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr90113139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása