HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Mártásban sült csirkecomb

2019.07.16. 08:11 BeckZsu

cscomranch2.jpg

Recepteket olvasgatva a neten feltűnt, hogy amerikai blogokon milyen gyakran szerepel – sokszor használják – „ranch” öntet, illetve mártás. Salátához, húsételhez, akármihez. És általában készen veszik, üvegben. Van zacskós, száraz fűszerkeverék is, amit otthon kevernek össze elsősorban íróval, de kefirrel, joghurttal, majonézzel is. Eleinte csak beletörődtem, hogy nem fogom megtudni, mit is tartalmaz ez az annyira közkedvelt dolog.
Majd mégis rátaláltam, nem is egy, házilagos változatra – ahogy ez már a sok háztartásban elterjedt ételeknél lenni szokott. És találtam a száraz keverékhez is néhány receptet. Mivel szinte minden alkotórész volt hozzá itthon, a hiányzó szárított snidlinget megvettem (pedig friss van bőven az erkélyen), meg is csináltam.

Az alaprecept a következő (forrás a Pinterest):

¼ csésze étkezési élesztőpehely

1 evőkanál szárított snidling (metélőhagyma)

1 teáskanál szárított kapor

2 teáskanál hagymapor

1 teáskanál fokhagymapor

teáskanál füstölt paprika

½ teáskanál fekete bors

¼ teáskanál só, vagy ízlés szerint

Én fekete helyett fehér borsot tettem, azt jobban szeretem. És még tettem bele egy teáskanál mustárport is – ezt egy másik receptben láttam, úgy gondoltam, jó lesz.

Az első kísérletként csirkecombokat sütöttem ezzel a fűszerrel.
Mártást kevertem másfél deci főzőtejszínből (maradék volt az előző napi ételből), egy dl majonézből és három evőkanál a „ranch” (farm) fűszerkeverékből.

A 4 db csirkecombot enyhén még megsóztam, aztán beleforgattam a mártásba. Félóra pihentetés után tepsibe fektettem a combokat (szétvágtam alsó, felső combra, könnyebben elkészül), alatta-fölötte a mártással, és 170 fokos sütőben sütöttem, kb. egy órát. Közben háromszor is átfordítottam őket, hogy a végén, miután megpuhult, bőrével felfelé jól megpiruljon.

Sütöttem már húst, csirkecombot is joghurtban, majonézben, még tejben is, nem is beszélve az ilyen-olyan mártásról. Mindegyik finom volt, most – mivel új kísérlet – ez lett az új kedvenc.

cscomranch1.jpg

Amíg sült, elkészítettem a salátát kovászolni való uborkából, citromlével, olívaolajjal, kevés zöldfűszerrel és az erkélyen termett apró paradicsommal. És serpenyőben sült krumplit, ami a még eléggé új krumpliból szuper finom lett.

Szólj hozzá!

Címkék: mártás csirkecomb fűszer

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr1114948620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása