HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gombatócsni

2015.09.19. 07:40 BeckZsu

gombatocs3.jpgNagyon szép barna csiperkegombát találtam a boltban (most is előbb azt akartam írni, hogy a közértben, de hát hol van az már?) vettem is egy fél kilót belőle, és – mint máskor is – gondoltam, majd csak kitalálok belőle valamit. Először bundás gomba jutott eszembe, aztán ezt tovább fejlesztve lett inkább kis palacsinta, más néven blini, vagyis tócsniféle.

gombatocs1.jpgNégy evőkanál lisztet, két tojást, teáskanál sót, fokhagymagranulátumot és sütőport elkevertem annyi tejjel, hogy olyan legyen, mint egy sűrű tejföl. A gombákat megmostam, a lábakat (tönköket?) kitörtem, félretettem más célra. A kissé megszárított, megtörölgetett gombafejeket vékony hasábokra – julienne-re – vágtam, és egyenesen a tésztához kevertem. Tettem még hozzá felvagdalt petrezselymet és foksnidlinget is, főleg azért, hogy színesebb legyen.gombatocs2.jpg

Az elkészült masszából evőkanállal szaggatva a szokott módon, serpenyőben, forró zsiradékon (ezúttal kókuszzsíron) mindkét oldalukon megsütöttem a kis lepénykéket.

Csak kis darabokra vágott, kicsit megsózott, citromlével és pici olívaolajjal megspriccelt paradicsomot ettünk mellé.

gombatocs4.jpgNagyon jóízű paradicsomot sikerült venni. Sajnos nem tudom, mi a neve ennek a fajtának (a többit sem nagyon tudom), de annyira jó volt, hogy utána siettünk vissza a piacra, ahol vettük, hogy ugyanilyet vegyünk a lecsóbefőzéshez is. Szerencsére még volt belőle, azóta az is elkészült, de tervezek még egy adagot főzni.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta gomba rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr837799796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása