HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkemell-vagdalt sütőben

2012.01.16. 08:18 BeckZsu

Nem nevezném újévi fogadalomnak, csak éppen különösebb fogadkozás nélkül nekivágtam egy újabb fogyós projektnek. Ez egyáltalán nem jól hangzik, hiszen azt jelenti, hogy az eddigiek teljesen hiábavalók voltak, itt van a tipikus jojó-effektus. Hát lehet... Mentségemre szolgáljon, hogy általában nem nagyon sok kilóval jojózom, igyekszem hamar észbe kapni, és időben „ledolgozni” a fölösleget. Most azonban úgy látszik, kicsit „elengedtem a gyeplőt”. Ahogy már meséltem, a leszokás a dohányzásról nem könnyítette meg a dolgot, túl könnyedén fölugrált rám pár kiló, annak ellenére, hogy nem helyettesítettem nassolással vagy túlevéssel a cigarettát.

Mindegy, már késő bánat, nem lehet mást tenni, mint egy ideig (majd kiderül, meddig) betartani egy szénhidrátszegény, de egyúttal kevés zsírt tartalmazó diétát.

Ehhez próbálom meg úgy alakítani az ételeimet, hogy ne okozzon a diéta szenvedést, ne olyanokat egyek, amit nem szeretek. (Úgy emlékszem, már többször mondtam, és valószínűleg ez nem csak az én véleményem, hogy az olyan étrendet szinte lehetetlen betartani.) Én pedig szeretném továbbra is élvezni az evést. Nagyon jó kis kihívás, megmozgatja a fantáziámat – hogy talán szerénytelenül mondjam: a kreativitásomat – a feltételeknek megfelelő, ízletes ételek kitalálása, miközben az alap mégiscsak a szokásos; hús és zöldség. Gondolom, talán másokat is érdekelhet, ezért megosztom, elmondom, hogy miket főzök.

Egy fél – 20 dkg – csirkemell-filét egészen apró darabkákra felvágtam. Ugyancsak picurkára vagdostam négy szelet – 5 dkg – feketeerdei sonkát és egy kis fej hagymát. Hozzátettem sót, fokhagyma-granulátumot, kevés oregánót, bazsalikomot (fagyasztottat). Összekevertem egy tojással és kb. két csapott evőkanál zabkorpával, annyival, hogy éppen összeálljon, de ne legyen kemény massza.

Két kiskanál segítségével diónyi halmokat raktam egy sütőpapírral bélelt tepsire. 180 °C-on 20 perc alatt átsütöttem. Úgy nézett ki, mint valami puszedli...

Megjegyzés: aki nagyon nem szereti a csirkemellet, nyugodtan használhat hozzá más sovány húst. De egyáltalán nem lett száraz, éppen kellemes volt, az alja kicsit ropogós, a közepe szaftos.

2 komment

Címkék: csirkemell fogyós

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr163553437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedithm 2012.01.18. 10:22:59

Gratulálok a kezdeményezéshez!:) Ugyanezt tesszük mi is a férjemmel! A szétválasztás elveit követjük, nálam ez az egyetlen étrend, ami beválik, mert szervesen beilleszthetem az életformánkba, és igazából ugyanazokat az ételeket esszük, amiket általában is szoktunk. Azért a szénhidrátok túlzott megvonására figyeljetek, arra ugyanúgy szüksége van a szervezetnek, mint bármi másra.
Sok sikert és kitartást kívánok továbbra is! Adj majd további híreket!:)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2012.01.19. 07:39:31

Köszönöm! Nektek is sikereket kívánok, reméljük, tavasszal már mindketten - négyen - már szép eredményekről számolhatunk be :)
süti beállítások módosítása