HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Kelkáposzta-főzelék*

2011.10.20. 09:24 BeckZsu

Képfrissítés a 2007. 07. 31-iki bejegyzéshez.

kelkap11a.jpgValószínűleg sokan nem értenek meg, de mi – a családom – szeretjük a legtöbb főzeléket. Például a kelkáposztát is.

Ezért beszereztem egy csinos kelkáposztát, olyat, amin még a külső sötétzöld levelei is rajta voltak, és nem voltak fonnyadtak. Csak az volt a gond, hogy a mi adagunkhoz (2 személy) képest túl nagy volt.

Jól megmostam, négybe, majd ujjnyi csíkokra vágtam, fazékba, vízbe pakoltam, egyet forraltam rajta. Ekkor leszűrtem, egy részét félretettem a fagyasztóba egy későbbi alkalomra. (Ha nem teszek el belőle, akkor is mindig felforralom egyszer, aztán leöntöm az első levét.)

A maradékot tovább főztem annyi vízben, ami nem lepi el egészen, mert a káposzta terjedelme a főzés során sokkal kisebb lesz. Rászórtam egy pici őrölt köménymagot, borsot és borsikát (más néven csombort), megsóztam.

Három inkább kicsi, mint közepes szem krumplit meghámoztam, apró darabokra vágtam, hozzákevertem a káposztához.
Valamikor már megpróbáltam krumpli nélkül is, de úgy találtam, hogy azzal mégis jobb, csak ne legyen sok, és ne legyenek túl nagy darabok.

kelkap11b.jpgRántást készítettem: egy evőkanál olajban két kis gerezd összenyomott fokhagymát, egy evőkanál lisztet megforgattam, egy kiskanál pirospaprikával megszórtam, és kis vízzel és fél pohár tejföllel fölengedve hozzákevertem a káposztához. (A tejfölt szért, hogy lágyabb legyen az íze.) Lassan még forraltam pár percig, hogy a liszt nyers ne maradjon.

Debreceni kolbászt sütöttem mellé.

*Megjegyzés: A képet már nagyon időszerű volt frissíteni, bár nem ez volt az egyetlen csúnya kép, de valamiért most belenéztem, és mivel amúgy is éppen kelkáposzta-főzeléket készültem főzni, megpróbáltam legalább kicsit szebbet fotózni. (És akkor már ugyanúgy debrecenit sütöttem hozzá, bár eredetileg mást terveztem.)
A bejegyzés tartalma, tehát az étel leírása alapvetően nem különbözik a mostanitól, bár ez alkalommal elég kicsike volt a kelkáposzta, tehát nem tettem félre belőle, éppen csak két napra terveztem, ilyenkor általában egy nap kihagyással szoktuk enni – ma lesz a második.

2 komment

Címkék: káposzta főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr763316858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.10.31. 06:33:17

Krumpli kell bele.Így is és pörkölttel is remek.Kedvencem,de a család .....nokedlivel szereti a pörköltet a debrecenit meg mustárral.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2011.10.31. 11:18:29

@piszt-ráng: Az mind nagyon finom :) Nálunk egyik nem zárja ki a másikat, jöhet mindegyik, szépen, sorban...
süti beállítások módosítása