HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Spárga palacsintában

2011.06.08. 07:50 BeckZsu

Egy napon két helyen is vásároltam, ez persze előfordul máskor is, főleg, ha az egyik a piac. Ott végre sikerült nagyon szép, friss zöld spárgát vennem, valamiért ezzel még idén nem volt szerencsém. Utána mentem egy élelmiszerboltba (Közértbe), ahol viszont fehér spárgát árultak, amit szintén ritka szépnek találtam – nem mintha értenék hozzá –, annyira, hogy vettem abból is egy csomaggal. Mire hazaértem, már ki is találtam, hogy mi lesz belőle.

Most a zöld spárgát igazán sikerült úgy hámozni, ahogy azt több helyen írják, vagyis maximum az alsó harmadát hámozni – én zöldséghámozóval szoktam – a kis fás végét letörni/-vágni, és kész. (Máskor fásabbak, valószínűleg nem annyira frissek voltak, ezért nagyobb részét kellett hámozni.) A fehéret is könnyedén, vékonyan hámoztam csak, elég volt annyi. Én ezt úgy ellenőrzöm, hogy belenyomom a körmömet, ha sikerül, nem fás. De néha úgy is kipróbálom, hogy ha letöröm a végét, megpróbálom lehúzni a „héját”, valahogy úgy, ahogy a zöldbab esetleges szálkáit húzzuk. Ez a módszer is jól megmutatja, mennyire kell meghámozni. Érdemes, mert ha fás rész rajta marad, elronthatja az egész ételünk élvezetét.

Hámozás után most a klasszikus módon, sós, picit cukros vízben megfőztem, mindössze pár percig. Együtt főztem a kétfélét, de előbb a zöldet, utána a fehéret szedtem ki a vízből egy lyukas lapát segítségével, lecsurgatva róla a vizet.

Nagyjából elfeleztem az adagot, a felét egyelőre félretettem a hűtőbe. A másik részt másfél-két centis darabokra vágtam.

Már előre megsütöttem egy adag palacsintát. Két tojásból, 20 dkg lisztből, 4 dl tejből, 1 dl ásványvízből (szóda nincs), csipet sóval. Lehetne a víz arányát növelni a tej rovására, de a több tejjel állás után is puhább a palacsinta, és én most így akartam, mivel ez az adag nekünk sok, a többletet félretettem a fagyasztóba, máskorra.

Kb. 10-12 dkg csirkemellet kis darabokra vágtam. Sóval, fokhagymaporral, fehérborssal ízesítve serpenyőben átpirítottam. Megszórtam egy evőkanál liszttel, azzal tovább pirítottam (szórásos sűrítés – staubolás), majd a spárga főzőlevéből apránként felengedtem, de csak tejföl sűrűségűre. Hozzákevertem a darabokra vágott, főtt spárgát, így a sűrű szaft kissé összefogta.

Hat darab palacsintát megtöltöttem ezzel a keverékkel. Tűzálló tálba fektettem. 5 dkg sajtot finomra reszeltem, elkevertem pici sóval és annyi tejföllel,.hogy kenhető massza legyen. Ezt a palacsinták tetejére kentem, sütőben addig melegítettem, sütöttem, míg jól megpirult.

1 komment

Címkék: spárga csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr652966856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.06.09. 13:12:03

Ettem és csináltam édeset,kolbászosat, sonkásat,diósat és sorolhatnám de ilyent még nem gratulálok.
süti beállítások módosítása