HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sonkás-sajtos sütemény vacsorára

2010.12.18. 09:18 BeckZsu

Valamikor régebben, különböző blogokat böngészve véletlenül akadtam rá egy olyan sütire, aminek a formája kicsi, hosszúkás, leginkább egy picike püspökkenyérhez hasonlítható. Azt is megtudtam, hogy a neve financier. Ez a szó pénzügyekkel foglalkozó embert jelent, talán az aranytömbre emlékeztető formája miatt nevezik így ezt a süteményt.

Persze ugyanazt a süteményt más formában is el lehet készíteni, például muffinformában, hiszen ez is olyasmi, csak éppen szögletesek az egyes mélyedések. De nekem nem annyira a sütemény, mint inkább éppen a forma tetszett. A múlt héten valahol megláttam, hogy ilyet lehet kapni, de először lebeszéltem magam róla, hiszen ahhoz képest, hogy nem sütök túl sokszor, éppen elég sütiformám van. De mikor újra arra jártam – és csak egy darab volt belőle – mégsem tudtam ellenállni, megvettem. Karácsonyi ajándék magamnak.

És tegnap este ki is próbáltam, de nem édes süteménnyel, mert a sós muffin is jobban tetszik nekünk, de főként a páromnak, mint az édes. Eszembe is jutott, hogy elmentettem magamnak egy francia receptet, ami nagyjából meg is felelt azoknak az alapanyagoknak, ami éppen itthon volt. És micsoda véletlen: még az adagot sem kellett átszámítani, mert a recept éppen egy kilenc mélyedéses financier formához készült.

Kb. 10 dkg sonkát apró kockákra vágtam, ugyanígy 10 dkg ementáli sajtot. (Az eredetiben 15 dkg fokhagymás-zöldfűszeres sajtot ír.) 6 dkg vajat megolvasztottam, szobahőmérsékletűre lehűtöttem. Két tojást szétválasztottam. Kimértem kb. ¾ pohár lisztet (két kanál sütőporos liszt és 6 dkg mandulaliszt helyett), egy teáskanál sütőport beletettem.

A sárgáját egy evőkanál langyos vízzel habosra kevertem. Belekevertem a lisztet, az olvadt vajat, két púpozott mokkáskanál medvehagymapasztát (a fűszeres sajt helyett), pár tekerésnyi borsot, és mivel sonka és a sajt sem volt túl sós, egy mokkáskanál sót. Végül a felvert tojásfehérjével kevertem össze.

A biztonság kedvéért a sütőformát picikét megolajoztam, a mélyedésekbe elosztottam a masszát. Kb. 25 perc alatt sült meg 180 fokon. Igazán finom vacsora lett belőle, úgy melegen. Két darab maradt meg, azt majd reggelire, hidegen esszük meg, biztosan úgy is jó lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr902523388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása