HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Szalonnás, tojásos sült rizs

2010.03.02. 08:49 BeckZsu

Van egy jó kis műsor a főzős tévében, az a címe, hogy „csak négy hozzávaló”. Abban láttam ezt az ételt is, ami azonnal megtetszett, így el is készítettem. Nem hiszem, hogy szükséges lett volna, hogy pontosan leírjam a receptjét, nem is tudom, hogy ők mennyire adták meg pontosan. Több alkalommal is láttam már ezt a műsort, szerintem a lényeg, hogy ötletet ad, nem annyira precíz receptet.

Erre már előre készültem, úgy, hogy amikor a sült tarjához főztem a rizst, szándékosan nagyobb adagot csináltam, hogy ehhez is maradjon belőle. Annyira mégsem számoltam ki jól, mert maradt a tervezett üres rizs, de maradt a hagymával összekevertből is. Ez persze egyáltalán nem zavart, összeraktam a kettőt, így hagymás lett az egész, de csak kissé.

Kb. 10 dkg húsos füstölt szalonna – baconszél néven árulják a piacon – volt a hűtőben, azt kockára vágtam, serpenyőben megsütöttem. Kihalásztam a szalonnát, a zsírt benne hagytam. (Ezt pl. egy vokban meg lehet úgy oldani, hogy csak félrehúzom, én inkább kiszedtem, hogy meg ne égjen.) Négy tojást felvertem egy kevés tejjel, beleöntöttem a forró zsírba, és kevergetve megsütöttem. (Például ebben különbözik egy „rendes” rántottától, azt nem kevergetem, éppen hogy vigyázok, hogy szépen egyben maradjon). A lapáttal, amivel kevertem, kis darabokra vágtam. Mellétettem a főtt rizst, visszatettem a szalonnát is. Kevergetve átsütöttem, végül szójaszósszal meglocsoltam. Nem mértem, mennyivel, kb. 4-5 evőkanálnyi lehetett, azt néztem, hogy szép barnás legyen az egész, közben meg is kóstoltam. A tojást nem sóztam, éppen elég sós lett a szalonnától és a szójaszósztól.

Sajnos fotónak nem túl látványos a dolog, de annál egyszerűbb, gyorsabb és finomabb volt. A meglévő saláta is jó volt hozzá. És mivel maradék rizs nálam gyakran van, a mélyhűtőben is szoktam tárolni egy-egy adagot, jó lesz máskor is ilyesmi egy hirtelen ebédnek.

Szólj hozzá!

Címkék: egytálétel maradék

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr701801987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása