HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Fish ’n’ salad – hal és saláta

2009.12.22. 09:08 BeckZsu

Szeretem én a krumplit is, a sültet különösen, fish ’n’ chips is bármikor jöhet(ne), mégis úgy érzem, hogy egy majonézes saláta nagyon jó és többnyire elég is a halhoz. Sokan szokták párosítani a rántott halat majonézes krumplival, az is tökéletes együttes. Most mégis mást, könnyebbet választottam. Ehhez hasonló salátát sokféle zöldségből lehet összeállítani, ilyenkor, télen is.

A sárgarépa az egyik legkézenfekvőbb alkotórésze, hiszen folyamatosan kapható, egészséges és még mutatós is a szép élénk színével. Vettem még hozzá egy póréhagymát és egy nagyobb kígyóuborkát, ettől valahogy friss ízt kap.

A sárgarépát egy kicsit előfőztem, hogy ne legyen olyan nagy eltérés az uborkától a keménysége miatt. Négy darabot megtisztítottam, és egyben főztem kb. öt percig, így éppen csak egy kicsit puhul meg, de azért „rágható” marad.

A sokat hirdetett – de ennek ellenére nagyon jól használható – gyalu három milliméteres tartozékával aprítottam mindent. A póréhagyma így pici kockákra esett szét, a répa és az uborka pedig kis hasábokra.

Az öntet pedig teljesen szokásos, majonéz, tejföl, mustár, petrezselyemmel és metélőfokhagymával. Mivel én savanykásan szeretem, cukrot nem szoktam beletenni, kivéve, ha vendégeknek csinálom. Többször felhívták ugyanis a figyelmemet, hogy mások talán kicsit édesebbre vágynak.

A hal tengeri haltörzs volt, aminek – ahogy máskor is – lehúztam a bőrét, utána egy éjszakára fokhagymás tejbe áztattam. Aztán leszűrtem, megsóztam. A panírozás ismét kissé másképp alakult: sima liszt, tojás, kukoricaliszt. Kellemesen ropogós lett.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta hal

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr911615140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása