HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Diós pite szőlővel

2009.09.21. 13:25 BeckZsu

Valószínűleg ilyen diós pitét már többen is sütöttek, hiszen sokan szeretik még ma is a Váncza süteményes könyvet, sokaknak megvan, ha nem is az eredeti, hanem a reprint kiadás, úgy, mint nekem. Mágnás diós pite néven lehet megtalálni.

Nem is nagyon változtattam rajta, jó az úgy, ahogy van, csak a cukor mennyiségét csökkentettem, mint mindig. És ami a lényeg volt most, a dióhoz szőlőt kevertem.

Első művelet volt a szőlő kimagozása, ez a legmacerásabb, de erőt vettem a lustaságomon, mert azért úgy mégiscsak jobb. Egy-egy jó nagy fürt fekete és fehér szőlőt leszemeztem, egyenként félbevágtam, kipiszkáltam a magokat.

A tészta: 30 dkg lisztet egy csomag sütőporral elkevertem (véletlenül valóban Váncza sütőporom volt itthon), összegyúrtam 20 dkg margarinnal, 6 dkg cukorral, egy egész tojással, egy citrom levével és reszelt héjával. Amíg a tölteléket csináltam, a tésztát betettem a hűtőbe.

A töltelékhez 3 tojást szétválasztottam, a fehérjét habbá vertem. 15 dkg cukrot kikevertem a 3 tojássárgájával, aztán 15 dkg darált dióval, egy teáskanál fahéjjal és egy kis rumaromával (rum is lehetett volna, de az nem volt itthon). Először a hab felét kevertem bele, aztán a szőlőt, végül a hab maradékát.

A tészta kis részét félretettem, a többit kinyújtva tepsibe fektettem – sütőpapírra. Azt megkentem baracklekvárral, utána rásimítottam a tölteléket. A maradék tésztából rudakat sodortam, amivel ferdén berácsoztam. Ez nekem soha nem sikerül szépre, sem a sodrás nem egyenletes, sem ráfektetni nem tudom szépen, kis jóindulattal háziasnak vagy rusztikusnak nevezzük, de ez semmit nem von le az ízéből.

Közepesnél kicsit melegebb – 170 fokos – sütőben kb. 40 percig sült. Félig hűlve a sütőpapír segítségével kiemeltem a tepsiből, de csak egészen hidegen daraboltam föl. Másnaptól még jobb, mikor a tészta jól megpuhul, a töltelék pedig nagyon finom szaftos a szőlőtől – nem mintha egyébként nem lenne jó, de így még érdekesebb is.

Szólj hozzá!

Címkék: édes dió gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr501396787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása