HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Mákos (diós) süti túróval

2008.12.14. 18:50 BeckZsu

Az önfegyelmem – ami a fogyást illeti – romokban hever vagy valahol elveszett. Véletlenül rátaláltam erre a receptre, és úgy éreztem, hogy ezt feltétlenül ki kell próbálnom. Egyrészt szeretem a mákot, másrészt nagyon hasonlít arra, amit csak dióból szoktam sütni, tehát biztos voltam benne, hogy csak jó lehet. Az eredeti ugyan tortaként készült, de én inkább süteményként, szögletesen képzeltem el, úgy is csináltam meg.

Összekeverünk 20 dkg darált mákot 10 dkg darált dióval és 5 dkg édes morzsával. 6 tojás sárgáját habosra keverünk 25 dkg cukorral, belekeverjük a mákos-diós keverékbe. A 6 tojásfehérjét habbá verve óvatosan hozzátesszük. Kikent tepsiben 200 fokon kb. 30 perc alatt megsütjük.

Én fél adagot csináltam, édes morzsaként darált kekszet használtam, és ehhez csak 10 dkg cukrot tettem.

Amikor kissé kihűlt, kettévágjuk, túrókrémmel megkenjük. Az eredeti recept édes túrókrémet használ egy kevés tejszínnel lazítva, és a tészta alsó részét konyakkal meglocsolja.

Én egyszerű túrót vettem, 20 dkg-ot, 1 dl tejjel, 4 evőkanál cukorral negyed zacskó (10 g) pudingporból készült sűrű pudinggal alaposan kikevertem, ezzel töltöttem meg a tésztát és a tetejére is jutott belőle egy vékonyabb réteg. A konyak helyett baracklekvárral vékonyan megkentem.

Nagyon finom, könnyű sütemény.

Szólj hozzá!

Címkék: édes dió mák túró

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr98822785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása