HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Diós palacsinta epres túróval

2008.05.28. 12:00 BeckZsu

Mindenki tudja, hogy a túró és az eper remek párt alkot, sok kitűnő receptet írtak már le ebben a témában, de szerencsére még tart az eperszezon, azt hiszem, elfér még egy-két változat. Máskor is csináltam már epres-túrós palacsintát, most még egy kicsit tovább fokoztam a dolgot.

Úgy kevertem be a palacsintatésztát, hogy kb. a fele liszt helyett darált diót tettem bele; így 1 tojáshoz 1 pohár lisztet, 1 pohár darált diót, kb. 3 dl tejet, csipet sót és annyi ásványvizet, hogy olyan sűrű legyen, mint egy joghurt (Én a tésztába cukrot nem szoktam tenni.), vagyis kicsit sűrűbb, mint a szokásos.

Forró, minden darab előtt ecsettel olajozott serpenyőben kissé vastagabb palacsintákat sütöttem, vigyázni kell, mert a dió miatt picit törékenyebb.

A töltelékhez 25 dkg túrót (eléggé krémes, német túró volt) egyszerűen elkevertem két maréknyi felvagdalt eperrel, porcukorral és egy csomag vaníliás cukorral. Eredetileg akartam még belekeverni tojást is, mint a sima túrótöltelékbe, de megkóstolva úgy éreztem, hogy nem szükséges, amúgy sem rajongok a nyers tojásért.

A palacsintákat megtöltöttem, mivel ez a töltelék elég híg, a felcsavarásnál a végeit behajtottam. Kicsit átmelegítve ettük, és mivel az epres túró az én ízlésem szerint készült, tehát inkább savanykás volt, aki akart, még porcukrot szórt a tetejére.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: édes dió gyümölcsös

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr45491299

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.05.28. 14:41:36

Diós palacsinta epres túróvalMindenki tudja, hogy a túró és az eper remek párt alkot, sok kitűnő receptet írtak már le ebben a témában, de szerencsére [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása