HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tavaszi bográcsos pörkölt

2008.05.27. 08:43 BeckZsu

A hétvégén mindenképpen egyik nap bográcsos főzést terveztünk, jó is az, szeretjük is, de olyan prózai okból is, hogy igen rendetlen lett már a farakásunk – igazából nem is volt már rakás, csak összedobált mindenféle elégetni való fa, a legjobb módja a felszámolásnak, ha bogrács alá eltüzeljük. Végül ezt találtam ki.

Volt pulykacomb-filé felkockázva (én elég kicsire szoktam vágni), 4 db kisebb sárgarépa, egy karalábé és újkrumpli, persze valami szalonna is kell, meg hagyma, fokhagyma.

A szalonna nagyon húsos volt, ezért olaj kíséretében tettem a bográcsba, átsütöttem, kevés vízzel utána főztem is, hogy biztosan puha legyen. A vizet egészen elforraltam, akkor jött a három kisebbfajta hagyma, utána a kicsire vagdalt répa és karalábé. Erre két gerezd aprított fokhagyma, pirospaprika, paprikakrém, majd a hús. Mikor az is átpirult, kevés vizet tettem bele, lefedtem. Időnként megkavargattam, vizet mindig csak keveset tettem egyszerre hozzá (bográcsban több víz kell, mint lábosban). Amikor megpuhult, beledobtam a megtisztított újkrumplit (ezek akkorák voltak, hogy csak kettévágtam őket) csak annyi vízzel, hogy sűrű maradjon. Ennek már alig tíz percnyi további főzés elég. A végén egy jó nagy marék petrezselyemmel fejeztem be.

2 komment

Címkék: pörkölt zöldség egytálétel

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr36489688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása