HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Túrólepény – szirnyiki

2007.11.24. 16:59 BeckZsu

Nagyon egyszerű és népszerű orosz, illetve ukrán süteményféle. A neve inkább ukrán, oroszul tvorozsnyikinak is nevezik, de a szirnyiki név elterjedtebb. (A szir ukránul a túró, oroszul tvorog.)

¼ kg túrót jól összetörtem, belekevertem kb. fél tojást (éppen volt egy kis maradékom, aminek a másik felét tésztakenegetésre használtam), két kanál cukrot, két kanál lisztet egy kiskanál sütőporral elkeverve, egy vaníliás cukrot és egy citrom lereszelt héját. (A liszt mennyisége attól függ, hogy mennyire nedves a túró, de ha túlságosan, akkor inkább érdemes kicsöpögtetni.) Jól összegyúrtam, és vizes kézzel gombócokat formáltam belőle, majd ellapítottam azokat. Lisztbe forgattam, majd serpenyőben, olajon megsütöttem mindkét oldalukat. Papírtörlőre kiszedtem, bár nem szív magába túl sok olajat.

Melegen tálaltam. Tejföllel vagy lekvárral szokás enni, nálunk most szilvadzsem volt hozzá.

Ez az alaprecept, de mint általában az elterjedt ételeknek, ennek is sok változata ismert, szoktak beletenni mazsolát, néha gyümölcsdarabokat, esetleg liszt helyett grízt. Én sütőben sütött változatát is szoktam készíteni.

Szólj hozzá!

Címkék: orosz édes túró

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr23240401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása