HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Avokádókrémes tészta

2015.02.04. 10:02 BeckZsu

avokadtesz2.jpgavokadtesz1.jpgNagyon szeretjük az avokádót, gyakran veszünk-eszünk (általában lesem az akciókat), de még mindig, kitartóan többnyire „csak úgy”, szeletet, darabot a vajas kenyérre, mellé, kicsit megsózva, semmi egyéb trükk.

Néha mégis csinálok belőle – főleg ha több van, és egyszerre megpuhul – avokádókrémet, amit vagy tisztelhetünk guacamole névvel vagy nem, ebben soha nem vagyok biztos. Ilyenkor az érett avokádót összetöröm, bőven elég, ha villával, és keverek bele ezt-azt. Citrom- vagy zöldcitrom-levet mindig, ez segít, hogy meg ne barnuljon, és a kissé zsíros ízét is csökkenti. Aztán vagy hagyma vagy fokhagyma, volt már paradicsomkockákkal, kemény tojással, zöld vagy piros csípős paprikával, snidlinggel, foksindlinggel (utóbbi saját elnevezésem, amúgy metélőfokhagyma a neve) is.

Most – szokásom szerint, ahogy, gondolom, mások is teszik – ételeket, recepteket nézegettem a neten. Különösebb cél vagy téma nélkül, egyik oldalról kattintgatva a másikra. Így került a szemem elé egy csomó avokádókrémes tészta képe a pinteresten. Néhány ötletből összekombináltam a sajátomat. A legtöbb recept vega volt, és bár én nagyon kedvelem a zöldségeket, de legjobban úgy, ha valami hússzerűség is van hozzá.

Egy szép, érett avokádót villával összetörtem, belenyomtam három gerezd fokhagymát, megsóztam, picit állni hagytam, hogy csökkenjen a csípőssége. Aztán a villával erőteljesen kevertem, közben hozzátettem kb. három evőkanálnyi citromlevet, utána kicsit több olívaolajat.

Két személyre való csavart durum (Zöpfli) tésztát kifőztem, lábosban kevés olajjal megkevertem, majd hozzákevertem az avokádókrémet is.avokadtesz3.jpg

Amíg a tészta főtt, kb. öt deka apróra vágott bacont kisütöttem, a zsírt leöntöttem róla, majd máskor jó lesz valamihez ízesítésnek. Néhány, sajnos nem nagyon apró, koktélparadicsomot négybe vágtam.

Tálalásnál az avokádókrémmel elkevert tészta tetejére szétraktam a paradicsomokat, rászórtam a szalonnadarabkákat, borsot tekertem rá.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség tészta avokádó

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr17139681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása