HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Avokádókrém vagy guacamole?

2009.02.09. 16:55 BeckZsu

Régebben már elmondtam, hogy nagyon szeretem az avokádót, egyszerűen úgy, ahogy van. Ezenkívül salátákba szoktam tenni, de ilyen krém formájában most próbáltam ki először.

Guacamole receptet már többször, többfélét olvastam, láttam, hogy elég sokféle az elkészítési módja, de azért ezt az én változatomat inkább csak egyszerűen avokádókrémnek nevezem.

Mivel hirtelen jött az ötlet, amikor észrevettem, hogy az aktuális avokádó pont kellően megpuhult már a hűtő fiókjában, abból csináltam, amit itthon találtam.

Az avokádót elfeleztem, a mag könnyen kijött belőle, kiskanállal kiszedtem a húsát, villával összetörtem. Megsóztam, ráöntöttem egy fél citrom levét. Egy fél zöld erős paprikát apró kockákra vágtam, belekevertem – nem akartam, hogy túl erős legyen, inkább éppen csak csípős. Még egy jó teáskanálnyi snidlinget is tettem hozzá (a fagyasztóból). Az egészet a villával jól átkevertem és késznek nyilvánítottam.

Nagyon kellemes íze lett, biztosan fogok hasonlót máskor is csinálni, de azért marad az étlapunkon a natúr avokádó is.

5 komment

Címkék: hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr100932671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rocket_girl 2009.02.10. 17:12:11

Én is imádom az avocado-t. Az én receptem: Paradicsomot apró kockákra vágom és felaprított újhagymával, limelével, sóval, borssal összekeverem. Ezt a keveréket eldolgozom a pépesített avocado-val. Tortilla chips-szel és pirítóssal mennyei!

rocket_girl 2009.02.10. 17:28:06

@rocket_girl: pontosítok: én így készítem..

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.02.10. 21:41:04

@rocket_girl: Biztos, hogy úgy is jó!
Az egyetlen változat, amit olvastam, és amitől félnék, a chilis, ha sok van belőle, mert a túl erőset nem szeretem.

phzs 2009.02.12. 15:14:48

Én még sose csináltam avocadokrémet, abban sem vagyok biztos, hogy avocadot ettem valaha, de olvastam valahol (a Good Food gyanúzik), hogy a kész krémbe vissza kell pottyantani a magot, és akkor nem barnul meg, bár úgy látom, a tiedben citromlé is van.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.02.12. 15:37:18

@phzs: igen, ezt én is olvastam valahol, de így sem barnult meg egyáltalán, pedig több nap alatt ettük meg.
süti beállítások módosítása