HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sajtos tészta apró extrákkal

2019.05.18. 08:00 BeckZsu

extrasajttesz.jpg

Ez nem az amerikai gyerekek kedvence, a mac'n'cheese. Ez még annál is sokkal egyszerűbb; tökéletes ebéd vagy vacsora arra az esetre is, amikor nincs sem idő, sem ötlet valami összetettebbre.

Amíg a tészta – durum, most például spagetti – főtt, egy lábosban megpirítottam egy maréknyi baconkockát, rákanalaztam egy pohár tejfölt, kevergetve átmelegítettem, megkóstoltam, hogy elég sós-e. (Valamennyi szalonnát szinte mindig teszek hozzá, de azért működik a sajtos tészta anélkül is, csak tejföllel és sajttal.)

A megfőtt tésztát leszűrve, öblítés nélkül, azonnal ebbe a tejfölös-szalonnás keverékbe borítottam bele, összekeverés után már tálalható is. A reszelt sajt már készen várt az asztalon, azt már előbb megreszeltem – nem a legvacakabb trappista nevűt, inkább Goudát választottam.

Ugyancsak előkészítettem, vagyis felvagdostam az újhagyma zöldjét is. Ettől annyira finom, friss íze lesz az egésznek, mintha egy másik étel lenne.

Nálam a hagyma zöldje nagyon fontos szerepet játszik, nagyon szeretem az ízét. Amikor a piacon újhagymát vásárolok, előbb a zöldjét nézem, hogy elég szép-e, friss-e, aztán jön csak a hagyma fehér része.
Legutóbb is megkérdezte az árus, hogy leszedje-e a szárát. Mondtam, dehogy, az kell nekem, azért veszem itt, mert az is szép. Nagyon megörült, hogy végre valaki így gondolja, de legtöbben sajnos kidobják. Kár.
Például így, a tésztára rápakolva, vagy akár egy finom levesre, kiváló. Szoktam még körözöttbe, egyéb kenyérre kenősbe keverni, vagy egyszerűen a vajas / zsíros kenyérre szórni, mint a snidlinget.

Szólj hozzá!

Címkék: gyors tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr3014832822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása