HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sült töltött paprika

2019.04.09. 10:00 BeckZsu

19sultoltpapr3.jpgTöredelmesen bevallom, hogy nem szeretem a klasszikus, paradicsomszószos töltött paprikát, de a paprika nélküli, paradicsomszószos húsgombócot sem.

De mivel nem a töltelékkel, nem is igazán a paprikával van gondom, biztos voltam abban, hogy a sült paprikás változatot kedvelni fogom. Ehhez képest, elég sokáig tartott, mire rászántam magam, hogy kipróbáljam. Ez legutóbbi ősszel volt. Megláttam, éppen milyen kedvező áron adják a piros kaliforniai paprikát, gondolkoztam, mit is csináljak belőle. Hát akkor...

A kezdés egészen átlagos, tipikus magyaros volt, szalonnát, hagymát pirítottam. Hozzákevertem fél kiló darált pulykahúst, kevergettem, míg a hús kivilágosodott. Igyekeztem a keletkező golyócskákat szétnyomkodni. Amikor elfőtte a levét, beletettem 3 db konzerv hámozott paradicsomot és pár kanálnyit a levéből is. Megsóztam, és görög fűszerkeverékkel ízesítettem – nem nagyon spórolósan. Ebben szárított paprika, koriander, bazsalikom, fokhagyma, vöröshagyma, oregánó, rozmaring van. És még tettem hozzá egy kicsit több pirospaprikát – ezt most valóban a színe kedvéért – és egy mokkáskanál fahéjat is, meg hogy valami zöld is legyen, foksnidlinget a fagyasztóból.

Ezt mind jól összefőztem, amíg már nem nagyon volt leve. Félretettem. Amikor langyosra hűlt, belemorzsoltam, elkevertem kb. 10 dkg fehérsajtot (feta).

19sultoltpapr1.jpg19sultoltpapr2.jpgEredetileg úgy képzeltem, hogy hosszában kettévágom a paprikákat, és a úgy töltöm meg. De annyira nagyok voltak, hogy végül még a feleket is ketté vágtam, vagyis negyedeltem őket. Persze kiszedtem a csumát, az ereket, a magokat.

A húst belepakoltam az előkészített -paprika-csónakokba, és kizsírozott tepsibe fektettem.

Előmelegített sütőbe raktam, először csak alsó „lángra”, majd amikor a paprikák már láthatóan kicsit megrogytak, áttettem alsó-felsőre.

Miután a hús teteje megpirult, kivettem a tepsit, reszelt sajtot szórtam rá, és még visszatettem, míg a sajt megolvadt és megpirult.

Másnap, melegítve is szinte egészen olyan volt, mint frissen, talán egy kissé puhább (a paprika).

Lesz következő... a múlt héten láttam akciós kaliforniai paprikát.

Szólj hozzá!

Címkék: paprika egytálétel töltött darálthús low carb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr3614748543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása