HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Nyári krumplis saláta

2011.06.30. 09:42 BeckZsu

A nyári melegben gyakran eszünk köretként különféle salátákat. A „kísérleti” füstölt csirkemell mellé pedig nem is tudtam mást elképzelni. Eszembe jutott az orosz hússaláta is, a majonézes krumpli is, persze a kedvenc vegyes nyári salátáim sem maradhattak ki. Ezekből alakult a végül elkészült változat.

Tudom, hogy újkrumplit nem szokás héjában főzni, eddig még én sem tettem. Most mégis így főztem meg négy darabot – kisebb tojás méretűeket. Meghámoztam, felkockáztam. Volt még a hűtőben egy bontott üvegben 4 kisebb darab sós-vizes uborka. Azt apróbbra vágtam, a krumplihoz kevertem, pici levével együtt. (Kovászos uborkával kellett volna, mivel az még nyáriasabb, de el akartam fogyasztani ezt a maradékot.) Aztán egy nagyobb új főzőhagymát, három friss uborkát – kovászolni valót, mert azt szeretem legjobban – két szép paradicsomot is feldaraboltam, hozzátettem.

(Nagy örömünkre most sikerült olyan igazi, csúnya, finom paradicsomot vennünk a piacon. Be is vásároltunk alaposan belőle, a következő salátát már nem krumplival csináltam, csak szokásosan, sok paradicsommal, citromlével, olívaolajjal. A többit pedig egyszerűen felvágva, reggeli-vacsorához kenyérrel ettük meg.)

Az öntethez elkevertem egy evőkanál mustárt, kicsit több majonézt, még több tejfölt joghurttal vegyesen, kevés sót, borsot.

A csirkemellet nem kevertem bele, csak melléraktam, ahogy a „klasszikus” orosz hússalátánál szokták. (A képen már csak a maradék.)

1 komment

Címkék: saláta krumpli köret büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr243026551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

piszt-ráng 2011.06.30. 13:51:38

Sajnos az igazi csúnya paradicso nem kapható.Sok csúnya van ,de nem az igazi.Ez finom.Beck nem a sör hanem a mustár-de erős.
süti beállítások módosítása