HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Majonézes krumplisaláta ahogy én szeretem

2009.09.25. 09:52 BeckZsu

Úgy tapasztaltam, hogy legtöbben – legalábbis az én ismerőseim között – nem így csinálják a majonézes krumplit, ezért írom le, hátha valaki kipróbálná ezt a változatot is.

A kezdet azonos, megfőztem a krumplit héjában, aztán meghámoztam. Ez este volt, éjszakára a hűtőbe tettem, hogy másnap, hidegen, könnyebben darabolható legyen. Akkor kis kockákra vágtam. Kicsit több, mint egy kiló krumplihoz négy közepes lila hagymát apróra vágtam, megsóztam. Vecsési, kovászosnak nevezett uborkát vettem, ami szerintem igazából sós vizes uborka volt, és ez a legjobb hozzá. A krumplit meglocsoltam pár kanál uborkalével, csak annyival, amennyit azonnal „megivott”. Négy nagyobbacska uborkát apróra vágtam – akkorára, mint a hagyma, ezt is és a hagymát is hozzákevertem.

Majonézt tejföllel, mustárral (kóstolás után, hiszen a majonézben is van mustár, csak hogy még pikánsabb legyen), kevés borssal összekevertem, összesen kb. 5 dl lett, ráöntöttem a krumplira. Úgy jó, ha a krumpli mindet beszívja, de nem száraz. Lehet hozzá még tejfölt és uborkalevet tenni, ha száraznak tűnne.

És – főleg a szép színhatás kedvéért – mindig teszek bele valami zöldet is, ha nincs más, akkor petrezselymet, de most egy jó két teáskanálnyi metélőfokhagymát választottam, ami nemcsak színt, hanem további kellemes plusz ízt is adott neki.

Jól illett a savanyú káposztás fasírtgolyók mellé is.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta krumpli büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr991405828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása