HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sajtos csirkefalatok, tökmagolajos püré – a lányom konyhájából

2010.02.27. 09:18 BeckZsu

Büszke vagyok arra, hogy a gyerekeim is szívesen főznek. Természetes, hogy tőlem tanultak, mert szeretik azt, ahogyan én főzök, elmondtam, hogy elsősorban azért kezdtem el leírni, hogy nekik könnyebb legyen megtalálni. De a lényeg nem a pontos recept, hanem éppen az, hogy kedvvel, ötletekkel főzzünk. És ebben is jók, persze főleg a lányom, akinek már van kinek főznie.

Ezzel az ebéddel lepte meg a párját a Valentin napra, ami nálam nem feltétlenül fontos ünnep, de jó ürügy arra, hogy az emberek kifejezzék egymás iránti szeretetüket. (De szerintem erre bármelyik másik nap is megfelel, legyen minél gyakrabban ilyen.)

Ez az étel nem különleges, de ötletes és nagyon jó. A hús elkészítésének ilyen módját a hoxa nevű közösségi oldalon találta, Annye75 receptje. Ahogy a lányom leírta, ennyi:

Tulajdonképpen rántott csirkemelldarabok, de úgy, hogy a tojásban hagyma a prézliben meg sajt volt, és még rá is szórtam sajtot, amíg meleg volt. A kerek darabok a prézlimaradék.

Azt is kisütötte, ahogy szoktuk, és szokták még sokan mások is, csak éppen ennek a valaminek nincs neve, illetve minden családban más neve van. Én leggyakrabban csak pacsmagnak hívom. De jó az, és ha amúgy is ízesített a tojás, a prézli, akkor semmi több nem kell hozzá, csak ahogy mindig szoktam, egy csipet sütőpor, hogy könnyebb, lazább legyen.

A köret pedig tökmagolajos krumplipüré – ezt én is az ő ötlete alapján csináltam először – volt, amiből ünnepi szívet formált. (A szokásos pirított tökmag most éppen kifogyott, ezért kimaradt a püréből, de így is jó.)

Szólj hozzá!

Címkék: csirkemell rántott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr21794137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása