HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Húsos, majonézes téli saláta

2009.12.04. 12:37 BeckZsu

Már megint a gombhoz csináltam a kabátot. A rizshez csak fél doboz kukoricát használtam, tehát ki kellett találni, mi legyen vele. Meg lehet ugyan enni például a dobozból, kiskanállal, az sem rossz, hiszen a csöves főtt kukoricát is szeretem, így még lerágcsálni sem kell :) De mégsem ezt választottam.

Szeretem a majonézes salátákat, mint például az orosz hússaláta, a majonézes krumplisaláta, de sokféle más zöldségből készültet is. Ha hús is van benne, akkor nekem az teljes értékű étel – ez azt jelenti, hogy mi ebédre ettük – de hús nélkül is nagyon jó. Mégsem csinálok túl gyakran, mert általában túl sok sikerül belőle, képtelen vagyok kisebb adagot összerakni. Mert kitalálom, hogy mi legyen benne, és mire mindenből csak egy keveset előkészítek, már nagyobb tálat kell elővennem, mint eredetileg gondoltam. Most elsősorban olyan hozzávalókra gondoltam, ami itthon van, hűtőben, fagyasztóban, kamrában.

Így a fél doboz kukoricán kívül volt egy kevés párolt cékla (ez véletlenül jutott eszembe, eredetileg csak az ecetes volt tervben) és egy megkezdett üveg ecetes cékla. A párolt julienne-re vágva, az ecetes szeletekben, azt felvágtam pici kockákra. Megfőztem három kisebb darab krumplit és két közepes sárgarépát héjában, aztán meghámoztam, szintén kicsire vágtam. Kb. 25 dkg csirkemell-filét kis darabokban, zöldfűszeres sóval enyhén megszórva olívaolajban megpirítottam, amikor már puha volt, és éppen pirulni kezdett, rányomtam négy gerezd fokhagymát, úgy fejeztem be a sütést.

Két deci majonézt összekevertem kb. ugyanannyi tejföllel, mustárral ízesítettem. Ebbe kevertem az összes – aminek kellett, már langyosra hűlt – alapanyagot. A céklától persze szép rózsaszín lett az egész. A tányéron még dísznek szórtam rá metélőfokhagymát is – szintén a fagyasztóból.

Ilyen összeállításban még nem csináltam salátát, természetes, hogy jónak gondoltam előre is, hiszen azért találtam ki, de még ahhoz képest is meglepően finom volt.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr661573479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása