HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tepsis krumplis, gombás és más...

2009.05.31. 08:30 BeckZsu

A múltkor kinéztem magamnak egy szimpatikus receptet, amit feltétlenül meg akartam csinálni, a héten a piacon járva be is szereztem a még hiányzó hozzávalókat. Aztán kapcsoltam csak, hogy hiszen ebben krumpli van! Éppen alkalmas a 25. vkf-re, amit Cukroskata a krumpli jegyében írt ki.

Kellett hozzá 80 dkg újkrumpli, ½ kg gomba, két nagy fej hagyma, 15 szem aszalt szilva, 40 dkg hús (csirkemell), egy nagy pohár tejföl, liszt, olaj.

Az ilyen összerakott – egyszerű egytál – ételeknek az a hátránya, hogy sok edényt kell használni az előkészületekhez. Ezt most megpróbáltam kivédeni, ezenkívül az előkészületeket előző nap megcsináltam, közvetlenül ebéd előttre csak a sütés maradt.

Sajnos nem kaptam picike gombát, csak olyan közepeset, így a lábait kiszedtem, a fejeket megmostam, a legtöbbet egyben hagytam, a nagyobbakat kettévágtam. Kevés olajon addig sütöttem, amíg minden leve elfőtt, kissé meg is pirítottam. Szűrőlapáttal kiszedtem a lábosból, egyenesen abba a tepsibe, amiben sütni terveztem. A hagymát félbe, majd hosszában csíkokra vágtam. A gomba után visszamaradt olajban világosbarnára pirítottam. Beletettem a kis darabokra felvágott aszalt szilvát (mivel elég puha volt, nem áztattam előtte), még egy-két percig kevergettem, aztán a gombához raktam.

Ezután következett a hús, amit falatnyi darabokra vágtam, sóval, fehérborssal, majoránnával és egy egészen kevés kakukkfűvel és rozmaringgal beszórtam. Ehhez már pótolni kellett az olajat, amin néhány perc alatt megpároltam, és ezt is a gombás, hagymás, szilvás keverékhez tettem. (Igaz, most energiatakarékosságból több húst csináltam, egy részét egy másik ételhez, azt persze külön eltettem.)

Még mindig ugyanabban a lábosban – ezért csináltam az egészet lábosban és nem serpenyőben – kevés olajon, saját levében-gőzében megpároltam a megkapirgált újkrumplit, a kisebbeket egyben, a nagyobbakat kettévágva. (És itt újra félretettem egy kisebb részét másik alkalomra.)

A krumplival együtt mindent összekevertem a tepsiben, aztán szétterítettem, igyekeztem egyenletesen elosztani, hogy mindenhova mindenből jusson.

Egy evőkanál lisztet olajon csak éppen fehéredésig melegítettem, nagyon kevés vízzel csomómentesre kevertem, aztán hozzákevertem – részletekben – a nagy pohár tejfölt. Ezt a masszát szétkentem a tepsiben lévő mindenfélén, betettem a már előmelegített sütőbe. Kb. egy órát sült, vagyis addig, amíg a szélén már rotyogott, és a tetején a tejföl megsült.

Nekünk nagyon ízlett, hárman voltunk, és mindhárman repetáztunk, csak „az íze kedvéért”. Felvettük az étlapra, máskor is lesz ilyen.

Az eredeti recept hús nélküli, azonkívül kicsit változtattam az elkészítési módon.

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli gomba rakott csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr851153554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása