HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tejfölös káposztafőzelék

2008.11.23. 09:10 BeckZsu

 

Ritkán lehet kicsi káposztát kapni, most volt, hát vennem kellett. A kicsi azt jelenti, hogy nem sokkal több, mint egy kiló. Én szinte minden módon elkészítve szeretem, a kivétel a paradicsomos – az átpasszírozott, megfőzött, édesített paradicsom az, amit nem kérek. A családom többi tagja szereti, ezért régebben kétfélét főztem főzelékként; paradicsommal és anélkül. A nélkülit viszont a többiek is szívesen ették.

A káposztát negyedbe és vékony csíkokra vágtam. Vízben főzni kezdtem – mivel a káposzta főzésnél nagyon összeesik, csak kevés vizet tettem hozzá, ha kell, inkább később pótolom, hogy ne kelljen esetleg kiönteni belőle. (Most pár perccel a felforrása után egy keveset, kb. 15 dekát kivettem, félretettem egy későbbi ételhez.) Néhányszor átforgattam, amíg megpuhult, a végén szinte ellepte a víz. Borsikát (csombort), őrölt köményt, sót, borsot és kaprot tettem bele. Közben egy kis fej hagymát szálasra vágtam, ebből hagymás rántást csináltam. A hagymát kevés olajon megfonnyasztottam, rászórtam egy evőkanál lisztet, kevés ideig pirítottam, két teáskanál pirospaprikát tettem bele, szokás szerint vízzel csomótlanra kevertem, belefőztem a káposztába. Összeforraltam, majd még egy kis kaprot és egy pohár tejfölt is belekevertem. Ezzel már csak egyet forraltam rajta.

Mellé sült csirkecomb volt, amit sóval, fokhagymával, pirospaprikával, majoránnával befűszereztem, először serpenyőben megpuhítottam, majd a sütőben, levével locsolgatva ropogósra sütöttem.

Szólj hozzá!

Címkék: káposzta főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr9783725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása