HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rakott padlizsán

2008.10.29. 08:06 BeckZsu

Ez a rakott kategóriában a lehető legszokásosabb, talán mondhatom úgy, a legmagyarosabb mód.

A darált húsból pörköltet főztem – egyszerre kezdtem a tésztára készülővel, aztán szétosztottam két részre (kb. 30-30 dkg hús), és az ehhez valót másképp fűszereztem tovább. Itt inkább erősítettem a pörköltes vonalat, tehát még egy kis pirospaprikát, két kanál lecsót tettem bele.

Aztán belekevertem egy pohárnyi főtt rizst. Lehetne persze majd rétegezni is, előbb a rizs, rá a hús, de én jobban szeretem összekeverve, így a rizs jobban átveszi a pörkölt szaftját.

A padlizsánt egycentis karikákra vágtam, kiolajozott tepsiben, a tetejüket is kevés olajjal megkenve (ecsettel) megpirítottam. (Mivel ezek egészen kicsi padlizsánok voltak, és a magjuk még egészen világos, nem éreztem szükségét az előre lesózásnak.)

Mély sütőtálba rétegeztem, padlizsán, rizses hús, újra padlizsán. Ezt a réteget már egy kevés tojással kikevert, megsózott és borsozott tejföllel meglocsoltam. Aztán újra hús, a tetejére padlizsán, amire ráöntöttem a maradék tejfölt.

Sütőben először 180 fokon sütöttem, majd amikor már rotyogott, a tetejére mozzarellakarikákat fektettem, és maximális hőfokon még addig sütöttem, amíg az ráolvadt.

2 komment

Címkék: pörkölt padlizsán egytálétel rakott

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr3737919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grzegorz 2009.04.23. 18:29:50

KedvesZsu!
Hozzáértők szerint a mai padlizsánokat már nem kell külön besózni.Eredetileg a kesernyés íze miatt kellet,de a mai fajták már nem kesernyések.Én is nagyon szeretem,van olyan receptem,amit felkockázás után közvetlenül kell az ételhez adni,még sosem volt keserű.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2009.04.23. 19:47:46

@Grzegorz: Igazad van, éppen a héten kétszer is csináltam padlizsánt (csak még nem írtam le), egyiket sem sóztam be. Eredetileg én úgy tanultam, hogy ha barna a magja, akkor lehet keserű, tehát sózzuk, ha fehér, illetve nem is látszik (most ilyen volt), akkor nem kell. És mostanában egyre inkább ilyenek vannak.
süti beállítások módosítása