HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Darált hússal rakott tészta

2008.01.31. 09:41 BeckZsu

Szemlét tartottam a mélyhűtőben, hogy mi az, amit már fel kellene használni. Volt egy 30 dekás darált hús csomag, hát ez lett belőle.

Egy nagyobb fej hagymát felkockázva kevés olajon megpuhítottam, beletettem két kiskanál vitapricot (darált piros színű paprika sóval), két kanál paradicsompürét, három gerezd fokhagymát, ezzel még átsütögettem. Aztán még tettem egy kis pirospaprikát, bele a darált húst (pulykacombból), átforgattam, kis vízzel felengedtem (só nem kell, mert benne van a vitapricban). Szárított fűszereket szórtam bele; rozmaring, kakukkfű, bazsalikom, oreganó – mind saját termés és szárítás. Többször kevés vízzel fakanállal szétnyomható állagúra főztem. Szintén a mélyhűtőben volt egy kis doboznyi (kb. 20 dkg) már ledinsztelt gomba, azt is beletettem, és már csak addig főztem, hogy elfogyjon a leve.

Közben kifőztem 30 dkg szélesmetéltet (durum), leszűrtem. Tűzálló tál alját kiolajoztam, beleterítettem a fele tésztát, rá a darált húsos masszát, a tetejére a többi tésztát. Két pohár tejfölt egy jó maréknyi reszelt sajttal (holland edami) összekevertem, kicsit megsóztam, abba is tettem egy kevés szárított zöldfűszert jól összemorzsolva. Ráterítettem a tésztára úgy, hogy helyenként lyukakat fúrtam bele, hogy oda is becsurogjon a sajtos tejföl.

Sütőben átmelegítettem, az utolsó 5 percre a tetejére még további reszelt sajtot szórtam, ráolvasztottam.

Ez a mennyiség kettőnknek legalább két napra elég.

Szólj hozzá!

Címkék: tészta egytálétel darálthús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr17319184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása