HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rakott padlizsán (2.)

2009.09.02. 12:20 BeckZsu

Mert nálam a padlizsán is olyan, amit nem lehet megunni. Most csak egy kis darált hússal, rizzsel.

A hagymát megpároltam, hozzátettem egy kanál pritamint és pirospaprikát, ezen a 25 dkg darált pulykacombot átpirítottam. Nem akartam túl pörköltesre csinálni, ezért most paradicsom és zöldpaprika nem került bele, csak még három gerezd fokhagyma. Só nem, megkóstoltam, elég lett, ami a darált paprikában volt.

Amíg a hús puhult, megfőztem 1 dl rizst – mostanában rászoktam, hogy a rizst és a hozzá való kétszeres mennyiségű vizet is mérőpohárral mérem ki, mert mindig nehezen tudtam eltalálni a mennyiséget.

Összekevertem a rizst a hússal.

Három szép, közepes méretű padlizsánt hosszában felszeleteltem, tepsibe fektettem, és olajjal kissé megspriccelve forró sütőben átsütöttem.

Tűzálló tálba rétegeztem a padlizsánt, rizses húst – alul, felül, középen padlizsán. Leöntöttem enyhén megsózott tejföllel, sütőben addig sütöttem, míg a tejföl pirosodni kezdett. Akkor még reszelt sajttal is megszórtam, és még pár percre visszatettem sülni.

Nem különleges recept, olyan, mint sok más rakott zöldségféle. A lényege az, hogy ha a padlizsán elősütve van benne, sokkal ízesebb, mint ha nyersen vagy főzve rakjuk össze.

Szólj hozzá!

Címkék: padlizsán rakott darálthús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr351355091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása