HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Padlizsános tejfölös hús

2009.07.09. 17:48 BeckZsu

A tejfölös hús az egyik olyan étel, amit gyakran főzök. Szelet húsból, kisebb vagy nagyobb darabkákból, további adalékokkal – ezek többnyire zöldségfélék – vagy anélkül. És mikor törtem a fejem menütervezés és kapcsolódó bevásárlás céljából, magamnak is meglepő módon rájöttem, hogy ez elég régen nem szerepelt az étlapon.

Most pulykacomb apróhúsból (25 dkg) készült, amit a szokásos módon kezdtem, olajon hagymát pároltam, hozzátettem három gerezd fokhagymát, a húst, először pirítottam, majd megsóztam, akkor persze levet engedett, majd azt elfőtte. Akkor újra kissé lepirítottam, utána kevés vízzel felengedtem. Ezt ismételtem, amíg a hús már majdnem puha volt. Ekkor beletettem a kockára vágott padlizsánt (kb. 20 dkg) és a fűszereket: borsikát, kakukkfüvet, oregánót és valamivel később elég sok bazsalikomot. Amire a padlizsánnak is elfőtt a leve, meg is puhult. Belekevertem egy pohár tejfölt, összeforraltam.

Közben megfőztem a farfalle, vagyis pillangó tésztát, ami vagy masni vagy nyakkendő néven is szoktak emlegetni, végül is mindegy, a lényeg, hogy jó fajta tészta legyen.

Hasonlók például:
Gombás-tejszínes
Tejfölös, gombás, fűszeres
Húsos, zöldséges

Szólj hozzá!

Címkék: tészta padlizsán pulykacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr981236784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása