HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tejfölös ragu friss fűszerekkel

2008.04.15. 10:13 BeckZsu

Szép idő is volt, meg egyébként is ideje volt már, hogy ezt-azt rendbe tegyünk a víkendházban, de főleg a kertben. És nem utolsósorban nagyon szeretünk ott lenni. Szóval mentünk, és törtem a fejem, hogy mit főzzek, ami nagyon gyorsan elkészül, mert ilyenkor azért nem a konyhában akarom tölteni az időt.

Elővettem egy csomag apróhúst (pulykacombból, 30 dkg), azzal, hogy majd csak lesz valami belőle. Útközben még vásároltunk, volt szép apró gomba, ezzel eldőlt a kérdés, akkor még legyen tejföl is benne, hozzá pedig tészta, annál semmi sem egyszerűbb.

Megpirítottam pár dekányi húsos szalonnát, annyira zsírtalan volt, hogy kénytelen voltam pár csepp olajat hozzátenni. Ezen egy nagy hagymát felkockázva megpároltam, beletettem három gerezd felaprított fokhagymát, rá a húsdarabokat, kevergetve pirítottam, megsóztam, majd lefedve, kisebb lángon pároltam. Közben a gombát megmostam, kettőbe-négybe vágtam. Akkor tettem a húshoz, amikor az már közel puha volt, és éppen nem volt rajta lé. Kevés fehérborsot és gyömbért szórtam rá.

Ekkor mentem a kertbe, és mivel nem tudtam ellenállni a már nagyon szépen kihajtott fűszernövényeknek, összegyűjtöttem egy szép csokorra valót a következőkből: petrezselyem, borsika, oregánó, citromfű, egy-két levél zsálya, tárkony. Ezeket együtt felaprítottam, beletettem a már megpuhult gombás-húsos raguba, belekevertem egy pohár tejfölt, egyet forraltam rajta. A közben kifőzött szarvacska tésztára halmozva tálaltam.

Szokás szerint ez nem egy napi adag volt, a következő alkalommal a változatosság kedvéért úgy melegítettem meg, hogy egy edénybe rétegeztem a tésztát, rá a ragut, aztán beterítettem durvára reszelt gouda sajttal, a sütőben összepirítottam.

2 komment

Címkék: tészta pulykacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr24426247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása