HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Rakott kelbimbó

2009.01.05. 16:50 BeckZsu

Lehet, hogy már soha nem szabadulok attól a gyakori kezdéstől, hogy maradt ez vagy az. Igaz, sokszor tudatosan csinálok a szükségesnél nagyobb adagot valamiből, hogy aztán majd a többletet valahogy más formában használjam fel. (Meg persze gyakran főzök két napra.) Most is ez történt, bár valóban nehezen tudnám kiszámítani, hogy a töltött húsba pontosan mennyi töltelék fog beférni, de semmiképpen nem szerettem volna, hogy kevés legyen, így persze túl sokat kevertem be (25 dkg maradt).

Mivel ebben a hús nyers, a rizs pedig csak éppen egy kissé főtt volt, először jól átpirítottam az egészet, majd kevés víz hozzáadásával megpuhítottam. Ízesíteni nem kellett, hiszen már minden benne volt, de egy kis pirospaprikát tettem bele pótlólag, hogy színesebb legyen.

Közben fél kiló apró kelbimbót sós vízben félig puhára főztem, leszűrtem.

A szokott módon sütőtál aljára egy réteg kelbimbót terítettem, rá a tölteléket, a többi kelbimbóval befedtem. Leöntöttem egy pohár tejföl és egy tojás keverékével, amibe kis sót és darált feketeborsot kevertem. Amikor már kezdett megszilárdulni az öntet, megszórtam enyhén füstölt reszelt sajttal, és ezt rápirítottam.

Szólj hozzá!

Címkék: rakott darálthús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr9859447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása