HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Paradicsomos hús, krumpli – más

2008.07.23. 07:15 BeckZsu

Ez tipikusan olyan étel volt, amit menet közben alakítottam ki. Ez gyakran előfordul nálam, hogy amikor elkezdem, csak valami kósza ötlet jár a fejemben, aztán rakok hozzá még egy kis ezt meg még egy kevés azt. Szerencsémre legtöbbször nagyon is ehető valami kerekedik belőle.

Most csak annyi volt a terv, hogy paradicsom és csirkemell. Végül ez lett belőle: egy nagyobb fej hagymát, egy szintén nagy, vastag húsú zöldpaprikát és öt paradicsomot kis kockákra vágtam – a paradicsomnál így megúszom a hámozást, mert az apró héjak már nem zavarnak. Volt egy „elfekvő” sárgarépám, azt finomra reszeltem. A csirkemell-filéből szeleteket csináltam.

A hagymát olajon, erős tűzön megpirítottam, aztán a paprikát is. Aztán a répát is hozzáadtam, azzal is tovább pirítottam. (Ezt a módszert tudom ajánlani azoknak, akinél egy családtag nem szereti a répát, így biztosan nem veszi észre:)) Beletettem a paradicsomot, megsóztam, kisebb lángon főztem tovább, amíg besűrűsödött. Közben a csirkedarabokat hirtelen, mindkét oldalukon megsütöttem, áttettem a mártásba. Amíg főtt, friss oreganót, bazsalikomot, két levél zsályát, nem túl sok kakukkfüvet, rozmaringot felaprítottam, aztán beleszórtam. Kb. tíz perc után hozzákevertem úgy két löttyintés tejszínt (mert volt maradék, kb. fél deci), ettől kellemesen krémes lett a mártás. Még egy forralás és kész.

Mellé serpenyőben pirított krumpli volt, ami most pont úgy sikerült, ahogy szerintem kell, valószínűleg azért, mert a krumpli is jó fajta (nem szétfővős) volt, és nem túl nagy mennyiség.

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli mártás csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr32581061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása