HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Kockás tökfőzelék húsgombóccal

2008.06.10. 09:12 BeckZsu

Nem tudom, hogyan alakulhatott ki, hogy a tököt gyalulva használjuk főzeléknek. Így szoktam meg, ez volt természetes, anélkül, hogy különösebben gondolkoztam volna rajta. Egyszer aztán, még régen, az akkor még kisebb gyerekeimnek akartam főzni, de ott, ahol voltunk, nem árultak gyalulva, megvettem hát egyben, a kedves szomszéd nénitől kölcsönkértem gyalut, megcsináltam. A gyalu régi volt, nagyon nagy, nagyon éles. Én meg nem voltam túl ügyes, majdnem csíkosra gyalult lett tőle a kezem is. És ez nem is egyszer fordult elő. Egyszer aztán fellázadtam, és a kis, fiatal tököt felvágtam kockákra, megfőztem belőle a főzeléket, és nem szakadt rám az ég, jó lett, sőt nekem tetszik, hogy egy kicsit jobban bele lehet harapni. Azóta nyáron, amikor még friss, gyenge a tök, így főzöm. Ugyanilyet csináltam már nagyobb cukkiniből is.

És a húsgombócos változatot azért próbáltam ki, mert más főzelékeknél is bevált.

A húsgombóchoz 30 dkg darált húst (nálam pulykacomb) összegyúrtam egy csésze főtt rizzsel, 2 felaprított újhagymával, 2 tojással, sóval, borssal.

Kisebb gombócokat formáltam, sós vízben előfőztem őket. Közben a főzelékhez egy kis hagymát és zöldpaprikát (egy barátnőm ötlete, hogy ilyenkor érdemes azt is beletenni, apróra vágva) megfonnyasztottam, megszórtam kevés pirospaprikával, egy csokor felaprított kapor kisebb részével, beletettem a kockára vágott tököt, átforgattam, aztán hozzátettem a húsgombócokat kevés lével együtt. Hamar megpuhult, akkor egy kiskanál liszttel elkevert tejföllel behabartam, beletettem a többi kaprot, összeforraltam.

2 komment

Címkék: darálthús főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr74512506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajtkukac.hu · http://www.sajtkukac.hu 2008.06.10. 14:33:46

Az én gyerekeim konkrétan nem eszik meg gyalulva, a kockázottat viszont imádják :-) Pedig szegények tejföl nélkül kapják, lévén tejallergiásak. Ma pont ez volt nálunk is az ebéd :-), igaz, paprika nélkül.
A gyalu pedig tényleg rém veszélyes, én messzire kerülöm...
N.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.06.10. 18:36:17

Nehéz lehet a tejallergiával élni és főzni is :(
Örülök, hogy nem vagyok egyedül, aki inkább kockáz, mint gyalul, és inkább rág is, mint csak nyel :)
süti beállítások módosítása