HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Répatócsni

2019.08.01. 07:22 BeckZsu

repatocsni.jpg

Annyi, hogy krumpli helyett répát reszeltem. Csak mert volt a hűtő aljában pár darab – pontosan négy – sárgarépa. Szinte mindig van, elég sokáig eláll, és jó, ha van itthon, szerintem. Amikor vegyeszöldség-csomagot veszek, mindig a nekem arányosnál több benne a sárgarépa. Ilyenkor a fölösleget újságpapírba csomagolom, aztán műanyag zacskóba, és a hűtőszekrény zöldséges fiókjában tartom, amíg sor kerül rá valamilyen formában. Most azonban úgy éreztem, hogy már túl régóta ott van. Első gondolatom a répasaláta volt – akár citromos, akár majonézes – szeretjük azt is, de savanyúság, kovászos uborka van elég, most éppen nem kell más saláta. De ha reszelés, miért ne lehetne úgy, mint a krumpliból?

És finomra reszeltem a kb. 40 dkg répát, hozzákevertem 3 gerezd összenyomott fokhagymát, egy nagy tojást, egy evőkanál lisztet, sót és egy kis gyömbérport és zöldfűszeres keveréket (főleg a színe miatt).

Kanállal adagolva, lepénykék formájában megsütöttem, nem túl sok olajon, mindkét oldalukon.

Először vacsorának terveztem, csak valami mártogatóssal – meg is kóstoltuk úgy is –, de aztán meggondoltam, hogy jó lesz ebédre is, köretként a maradék (kissé lekopott) bundás csirkecombhoz. És úgy lett. Csak egy kis majonézzel ...

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr2014989614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása