HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Jó napo(ka)t kívánok mindenkinek!

2019.04.06. 08:05 BeckZsu

Úgy néz ki, itt a tavasz... és számomra is kicsit meglepő, de én is itt vagyok újra. Hosszasan készülődtem, hogyan, mivel vezessem be, hogy újra írok a „naplómba”. Aztán rájöttem, hogy kár ezzel vacakolni, jobb híján jó lesz ugyanúgy, ahogy az elején elkezdtem, vagyis durr bele!

Hiszen csak annyi történt, hogy egy gerinc- és egy vállműtét után már újra kezdtem, de valamiért a második gerincműtét kizökkentett a ritmusból. Pedig éppen akkor a főzést igazán gyorsan újra kezdtem – folytattam – nagyon egyszerű, gyors ételekkel, több esetben használtam félkész, előre gyártott hozzávalókat. Azt gondoltam, ezeket is elmesélem. Előfordulhat, hogy más is kerül hasonló helyzetbe, amikor kevés ereje van a főzéshez, és például csak félórát tud naponta talpon lenni, jól jöhet pár ötlet.

Aztán másképp alakult, de talán úgy is jó lesz, ha késve mondom el ezeket, majd valahogy vegyesen a frissebb élményekkel. A legtöbb amúgy sincs szezonhoz kötve, már elmélkedtem itt arról, hogy egyre kevesebb a szezonális étel, amióta fagyasztó van, és import zöldségek, gyümölcsök is elérhetők. Ezek közül van, ami nagyon jó, akad, ami kevésbé. Lehet és érdemes válogatni.

Nem gondolom, hogy valami eget rengető recepteket írok le itt, de akadnak jó ötletek, amelyek nekem jól jönnek emlékeztetőnek, másnak esetleg tippek.

A gyerekeimnek pedig recept is, emlék is lesz.
A mi nagymamáink, anyáink kockás füzetbe írt receptjei helyett ez van...

Példaként legyen egy – nálam gyakran előforduló – párolt zöldség, ami most egy julienne-re vágott fagyasztott répa, póréhagyma és zeller, ami már a formája miatt is nagyon gusztusos, és percek alatt elkészül. Csak kevés zsiradékon addig hagyom, néha megkeverve, amíg a saját levében megpuhul, utána még tud egy picikét pirulni is.

Hozzá baconbe tekert, sült csirkemáj volt, ami szintén pár perc alatt megsül a serpenyőben. A leghosszabb művelet a máj megtisztítása a „zsinóroktól”, ez is csak azért, mert én túl kényes vagyok. Aztán a szalonnába tekerés és sütés már semmiség.

Az aprólékos tisztítgatás miatt a májból mindig kimarad néhány kisebb darabka és törmelék. De ez nem gond, hiszen számítok rá, betervezem. Így ezekből most is hagymás-szaftos, resztelt májra hasonlító dolog készült, amit még jobban összeaprítottam, vajjal, mustárral, sóval kikevertem. Kitűnő, kenyérre való májkrém lett belőle.

Szólj hozzá!

Címkék: személyes zöldség köret gyors csirkemáj low carb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr4713485489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása