HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkemell-szelet sült zöldséggel, zöldborsmártással

2016.05.10. 08:45 BeckZsu

csmszoldsborsm1.jpgEz is a jól bevált, elég könnyen elkészíthető ételek közé tartozik, talán a zöldségek – mikor, mit választok, kínálat és hangulat kérdése – megtisztítása, darabolása a legmacerásabb része.

csmszoldsborsm2.jpgMost cékla, sárgarépa és fehér vajretek volt. Ezeket gerezdekre vágtam, tepsibe, olajjal megspriccelt sütőpapírra sorakoztattam, fölülről is megolajoztam, majd 180°-ra a sütőbe tettem.

csmszoldsborsm3.jpgcsmszoldsborsm4.jpgAmíg sült a zöldség, a csirkemellet a már jól bevált „piccata” módján sóval, fehérborssal fűszerezett lisztbe (rétesliszt és kukoricaliszt keverékébe) forgattam, kevés zsiradékon mindkét oldalukat megsütöttem. (Úgy emlékszem, valamikor hasonlóan készült a vendéglőkben a „natúr szelet”-nek nevezett hús is, leggyakrabban borjúból.) Nem tettem sok darabot egyszerre a serpenyőbe, hogy tényleg piruljanak, süljenek, ne engedjenek levet. Ez azért is fontos, hogy sült legyen, nem főtt, és így nem is lesz száraz. A megsült, kiszedett darabokat igyekeztem melegen tartani.

Aztán a serpenyőben maradt sült lisztmaradékba beleöntöttem a kis üvegnyi (sós, kicsit ecetes levétől lecsöpögtetett) konzerv zöldborsot. Kevergetés közben a kanál hátával megnyomogattam, így egy része szétment, így jobban kijön az íze, de azt sem akartam, hogy túl erős legyen, tehát nem az összeset törtem meg. Amikor már eléggé éreztem a kellemesen csípős illatát, apránként, hogy csomós ne legyen, kevés tejszínnel felengedtem.

A sütőben lévő zöldségféléket tűvel megszúrtam, hogy elég puhák-e. Amikor a cékla jó, akkor már biztosan a többi is. Én úgy szeretem, ha kicsit meg is pirul-barnul, tehát addig hagytam ott. A végén egy-két percre betettem még a húsokat is a sütőbe, hogy jól visszamelegedjenek. Nagyjából minden egyszerre készült el, lehetett is tálalni.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke zöldség mártás csirkemell

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr198701252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása