HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Saláta – abból, ami kimaradt

2012.03.09. 07:25 BeckZsu

Tudom, hogy nem mindenkinek ébred föl az étvágya egy marék friss, zöld (esetleg sárgás) levél láttán, sőt, sokan – én is ismerek ilyet – tiltakoznának is: nem vagyok én nyúl! Szerintem pedig szép, kívánatos egy ilyen csokor, annak ellenére és amellett, hogy én kimondottan húskedvelő vagyok. Remekül elférnek egymás mellett.

A sok jó zöldségből, amit felhalmoztam, főztem, félretettem a kínai kel és a szárzeller középső részét, két csinos kis sárgarépát és egy póréhagyma világos részéből egy darabot. Ezt mind felaprítottam, a répát durvára reszeltem, összekevertem.

És a lényeg, olvastam egy kellemes, diétásnak szánt salátaöntetet, ezt akartam kipróbálni hozzá:
5 evőkanál balzsamecet, 1 evőkanál mustár, egy evőkanál víz, egy teáskanál olaj (az eredeti recept dió- vagy olívaolajat ajánl, én nemrég kaptam valakitől avokádóolajat, azt kevertem bele), végül egy gerezd fokhagyma összenyomva és néhány aprított bazsalikomlevél.

Egyetlen gond volt, hogy nekem csak sötét balzsamecetem volt itthon, amitől kevésbé szép lett az összhatás, hiszen egyenletesen barnás színű lett az egész. De ez egyáltalán nem befolyásolta rossz irányba az ízét, eldöntöttem, beszerzek világos balzsamecetet a következő hasonló öntethez, ez ne legyen akadály!

Szólj hozzá!

Címkék: saláta zöldség mártás fogyós

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr144299064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása