HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Szaftos marhahús

2008.10.13. 08:06 BeckZsu

Más néven rozsdás marhahús. Ez az a módszer, ahogy a marhahúsnak nem csak a drágább részeit lehet finoman elkészíteni. Vettem egy szép darab lapockát, és több részre szétosztottam. A „gömbölyű” részéből féltenyérnyi szeleteket, ennek széléből kockákat vágtam, a többit pedig egyben, leveshez szánom.

Két fej hagymát felkockáztam, olajon éppen csak átforgattam. Félrehúztam a lábos szélére, és egyenként beletettem a hússzeleteket úgy, hogy mindkét oldalukon kicsit megpiruljanak, utána beletettem két nagyobb gerezd felvagdalt fokhagymát. Ezután lefedtem, ekkor kiengedi a saját levét.

A továbbiakban, időnként megforgatva, többször hagytam elfőni a levet, akkor egy kicsit pirult is, aztán egyszerre csak kevés vízzel pótoltam. Amikor kb. félpuhának éreztem, megsóztam, a sózást részben vitapriccal – pritamin, sós darált piros paprika – értem el, őrölt köménnyel, borssal, kevés kakukkfűvel, rozmaringgal (csak annyival, hogy egyik se érződjön külön) megszórtam. Később még egy kanál mustárt is kevertem hozzá. Mire megpuhult a hús, jó sűrű, sötét színű szaft keletkezett alatta.

A köret pedig „lusta krumplikrokett” volt, ezt jobban szeretem, mint a szabályos krokettet, azért is, mert könnyebb megcsinálni, de azért is, mert átvitt értelemben is könnyebb, nagyon kevés liszt van benne, és nem szív magába sok olajat.

Díszítésként csak egy kis metélőfokhagymát szórtam rá. 

2 komment

Címkék: köret marhahús

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr33711004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juli 2008.10.13. 17:02:42

kérdésem van. Milyen vastagok a szeletek, és mennyi idő a félpuha és az egész puha? Én a marhától mindig ockodom, pedig nagyon szeretem.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.10.13. 20:14:01

Juli, kb. 1 centi vastag szeletek, és bizony ez a hús kb. 3 óra alatt puhult meg, de persze nem kell folyamatosan mellette állni. Én akkor mondom félpuhának, amikor a fakanál élével már be tudom nyomni, puhának, amikor azzal el is tudom vágni. És finom is, legalább néha megéri!
süti beállítások módosítása