HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkecomb-pörkölt

2007.08.28. 11:45 BeckZsu

A csirke felsőcombokat kicsontoztam, bőrét lehúztam. Igen kövér csirkék lehettek, mert meglehetősen zsíros volt, ezért feldaraboltam a bőröket, és töpörtyűnek kisütöttem. A húst felvágtam kockára.

A pörkölthöz kevés füstölt szalonnát a kisütött csirkezsírral tettem a bográcsba, mikor megsült a szalonna, kockára vágott hagymát tettem hozzá, kevés sütés után vizet öntöttem bele, hogy puhuljon. Amikor elfőtt a víz, került hozzá a hasonló méretre vágott paprika, újabb sütögetés után a pirospaprika és a hús. Jól átforgattam, mikor mindenhol kivilágosodott, felaprított paradicsomot is tettem rá, aztán már csak főnie kellett, néha megkavarva, illetve rázogatva a bográcsot. (Ha lábosban főztem volna, akkor előbb rakom a paradicsomot, kicsit elfőzöm a levét, de a bogrács alatt nehezebb a tüzet föl-leszabályozni, ezért nem baj, ha egyszerre kicsit több a lé rajta, lényeg, hogy a végére jól besűrűsödjön.) A vége felé egy marék petrezselymet szórtam bele.

A köret pedig a salátán kívül most nem nokedli (galuska), hanem a változatosság – meg lustaság – kedvéért: 

Puliszka

(vagy polenta, vagy egyszerűen kukoricakása)

Négy személynek 1 liter vizet felforralok 1 teáskanál sóval, kevergetve lassan beleszórok 20 dkg kukoricadarát. Folyamatosan keverve addig főzöm, míg teljesen puha lesz (kb. fél óra, de én kóstolni szoktam), addigra a vizet egészen magába szívja. Ha túl sűrűnek érzem, még egy kis forró vízzel hígítom. A végén belekeverek egy evőkanál (3 dkg) vajat.

Szólj hozzá!

Címkék: csirke pörkölt köret csirkecomb szabad tűzön

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr45151053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása