HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Zöldséges hús, rizs

2007.07.27. 16:00 BeckZsu

Pulykacomb-apróhúsból dinsztelt húst készítettem, vagyis egy kis fej hagymát aprítva kicsit kevergettem olajon, hozzá két közepes gerezd fokhagymát, beletettem a húst, megsóztam, saját levében pároltam, míg el nem fogyott a leve, illetve puha lett. Kicsit le is sütöttem.

Ekkor tettem hozzá a zöldségkeveréket, most olyat vettem, amiben volt bébirépa, bébikukorica, vízigesztenye, meg még ez-az, de még hozzátettem egy adag kelbimbót is. Ezzel még addig pároltam, amíg a zöldség csak annyira lett puha, hogy kanállal el lehet vágni, de nem fő szét.

Úgy gondoltam, hogy ehhez semmilyen más fűszer nem kell, érvényesüljön a zöldségek finom íze.

Félig-meddig ünnepi alkalom volt, itt voltak ebédre a gyerekeim, tehát mellé párolt rizst is készítettem.

Párolt rizs

Nekem erre roppant egyszerű módszerem van, talán nem nagykönyves, de régóta bevált.

A rizs jó alaposan megmosom, ez fontos. Lábosban is lehet, mindig le-leöntve róla a vizet, kézzel is átkeverve, amíg tiszta marad a víz. (Szűrőben még egyszerűbb, akkor sem árt kézzel párszor kevergetni.) Utána ráöntök kétszer annyi vizet, mint a rizs (pohárral ki is szoktam mérni, egy pohár rizs, két pohár víz), megsózom, és rápöttyintek kb. egy evőkanálnyi olajat. Kis lángra teszem föl, fedővel, lassan forr fel, de az nem baj. Keverni nem szabad, de ránézni igen. Amikor már nem látszik víz a tetején, elzárom, a fedőt rajtahagyom, ha nem jól záródik a fedő, még egy konyharuhát is ráterítek. Így marad kb. 15 percig (tovább lehet).

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret pulykacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr47125591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása