HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csirkehúsos sós sütemény őzgerincben

2011.03.30. 08:46 BeckZsu

Nemrégiben néhány napos autóbuszos kiránduláson voltunk. Természetesen kellett valami ennivalót csomagolni az útra, hiszen hajnalban indultunk, és a program szerint legközelebb este várt minket étel a leendő szállásunkon. Én ilyenkor szoktam úgy érezni, hogy egy szokásos – például vajjal megkent, valamivel megtöltött – szendvics elég unalmas lenne egész napra. Volt már néhányféle rendhagyó szendvicsem különböző kirándulásokra, most egy – már korábban talált recept alapján betervezett – csirkehúsos, fűszeres sütit választottam, ebben van hús, zöldség (paprika), fűszer és persze a kenyeret helyettesítő tészta is. Tehát mindenféle tápanyag, ami kellhet egy egész napos étkezéshez.

(Az alaprecept ugyanonnan van, mint a sonkás-sajtos, financier formában sütött süteményé.)

Nem bonyolult az elkészítése, a hozzávalókat pedig lehet variálni a kéznél lévő, valamint az ízlésünknek megfelelő alapanyagokkal. (Előzőleg sütöttem hasonlót tonhalkonzervből is, annak a receptjével elmaradtam, majd pótolom.)

Egy csirkemellet – kifilézve kb. 20 dkg – kis darabokra vágtam. Két evőkanál olajjal, fűszerekkel összekevertem, félretettem a hűtőbe. Most főleg szárított zöldfűszereket használtam, meg persze sót, borsot és egy kevés pirospaprikát, hogy szebb színe legyen.
Egy nagyobb hagymát felkockáztam, egy evőkanál olajon megpirítottam. Hozzátettem két szép, piros színű kápia paprikát szintén kockára vágva, azt is megsütöttem, végül hozzáadtam a fűszeres csirkehús-darabkákat, pár perc alatt azzal is készre sütöttem. Hűlni hagytam, amíg a tésztát összekevertem.

Két és fél csésze lisztbe (annyira divatba jött a mértékeket csészében megadni, hogy amikor véletlenül megláttam valahol, vásároltam ehhez való edényeket, de jó tudni, hogy itt egy csésze liszt = 150 g) kevertem egy csomag sütőport, 3 egész tojást, 1/3 csésze (80 ml) olajat, ½ csésze (125 ml) langyos tejet, sót, borsot és 10 dkg reszelt, puhább sajtot. Végül jól elkevertem benne a csirkés sült, azóta kihűlt keveréket.

Kivajazott, lisztezett őzgerinc formában sütöttem meg, de a forma ehhez a mennyiséghez kicsinek bizonyult, ezért a többlet tésztát egy kicsike püspökkenyér formába tettem, együtt is elfértek a sütőben. 180°-on sült, szokásosan tűvel ellenőriztem, amikor már nem ragadt rá a tészta, elkészült. Ez kb. 40 perc volt.

Felszeletelve, jól záró dobozban vittük magunkkal az útra, jól bevált, nem száradt ki, szerencsére nem is untuk meg ennyi idő alatt, pedig még másnapra is maradt belőle.

További rendhagyó szendvicsek voltak például: pirozski fasírttal, hússal, tojással-sonkával.

1 komment

Címkék: csirkemell büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr992784156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hobbychef · http://hobbychef/blog.hu 2011.04.01. 16:55:46

Érdekes, még nem ettem ilyet.
Köszönöm a viszontjókívánságot.
Hobbychef
eshobbychef.blogspot.com
süti beállítások módosítása