HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gyors pirozski (avagy zárt szendvics)

2008.05.20. 07:59 BeckZsu

A pirozski az orosz konyha jellegzetes étele, olyasmi, mint egy töltött lángos vagy fánk. Készítik sós töltelékkel, lehet például húsos, gombás, rizses, halas, káposztás, krumplis stb., de édessel is; almával, túróval, lekvárral. A tésztája is változatos, leggyakrabban élesztős, kelt tészta, sütőporos változat is van, de akár leveles tésztából is lehet. Ugyanígy a sütési mód is kétféle, szokták olajban, mint a lángost, de sütőben is.

Én most a gyors, sütőporos fajtát választottam. Ehhez 2 pohár (2 dl-es) lisztet elkevertem egy teáskanál sütőporral, 1/2 teáskanál sóval, hozzáadtam 2 pohár joghurtot (125 g-os), és a keverőgép dagasztókarjával jól összekevertem, amíg szépen összeállt egy lágy tésztává. (Ez tulajdonképpen majdnem olyan, mint a kefíres lángos, csak élesztő helyett sütőporral. És persze olyan tésztából is meg lehet sütni, de akkor inkább csak frissen, melegen az igazi.)

Jó alaposan belisztezett deszkára tettem, először egy rúddá sodortam, ezt 8 részre osztottam. Minden darabot először meggömbölyítettem, aztán kézzel kilapítottam.

A tölteléket egyszerűen oldottam meg (lustaság vagy ötlet?): a zöldséges fasírtrúdból jó ujjnyi szeleteket vágtam. Ezt rátettem a tésztalapocska felére, ráhajtottam a másik felét, a széleket összenyomkodtam.

Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem a pirozskit. Szokták a tetejét tojással megkenni, de én inkább kenyérszerűre terveztem. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig sütöttem, a végén mindegyiket ecsettel, egy kevés vízzel megspricceltem, aztán konyharuhával letakartam.

Ezt azóta már megkóstoltuk melegen és hidegen is, mindenhogy jó.

Megjegyzés: legközelebb „igazi”töltelékkel, kelt tésztából fogom kipróbálni, nem azért, mert ez nem lett volna jó, inkább nosztalgiából.

2 komment

Címkék: orosz darálthús büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr21477476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

max · http://maxkonyhaja.blogspot.com/ 2008.05.20. 09:50:40

Tényleg hasonló, és jó ötlet a töltelék is, tetszik.

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.05.20. 10:18:27

Max, örülök, hogy tetszik, az a legjobb az ehhez hasonlókban, hogy sokfélét lehet alkotni belőle.
süti beállítások módosítása