HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Kirándulási pirozski szendvics

2009.05.17. 11:05 BeckZsu

Tegnap régi jó szokásunk szerint kisebb kirándulásra mentünk barátainkkal. Erre az alkalomra persze kell valami harapnivalót vinni magunkkal. Mivel tavaly ilyenkor jól bevált a pirozski (kicsi pirog) szendvicsként való alkalmazása, most is azt készítettem, csak másféle töltelékkel.

25 dkg füstölt főtt tarját apróra vágtam. Négy keményre főtt tojást gépben fölaprítottam (olyan lett, mintha reszelve lenne). Egy csokor újhagymát is felvagdaltam. Ezt mind összekevertem, kicsit sóztam, borsoztam, és annyi tejfölt kevertem hozzá, hogy „pacsmagos” legyen. Kóstolás után úgy éreztem, hogy még valami hiányzik, ezért pár kanál ecetes reszelt tormát kevertem bele. Mint később kiderült, nyugodtan lehetett volna több is.

A joghurttal kevert tészta valahogy nehezen akart összeállni, végül több liszt kellett hozzá, mint előző alkalommal. Gondolom, a joghurtban lehetett a különbség.

Amikor mégis csak sikerült, a tenyérnyire nyújtott lepénykéket megtöltöttem, 180 fokos sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem. Frissen a legjobb, de másnap a kirándulásra is jó volt, és kényelmesen, könnyen fogyasztható akár menet közben is.

Még mára is maradt belőle reggelire. mikróban kicsit megmelegítve, felfrissítve ettük.

Megjegyzés: húsvét ugyan már elmúlt, de lesz majd másik. Ezt nagyon jól lehet alkalmazni húsvéti maradék hasznosítására, de nincs sehol előírva, hogy sonkát és tojást csak húsvétkor szabad enni.

Szólj hozzá!

Címkék: orosz hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr31126329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása