HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Csúnyácska húsos és gombás kosárkák

2011.01.31. 12:45 BeckZsu

Családi összejövetelünk volt, mivel karácsonykor nem volt teljes a létszám, most igyekeztünk egy kicsikét pótolni. Nem közös ebédre, hanem csak „sütire, kávéra” hívtam a vendégeket. Mégis úgy éreztem, hogy nem lesz elég valami édes sütemény, szükség van sós harapnivalóra is.

Így jutott eszembe ez, amit már igen régen nem csináltam, a töltött kosárkák. Általában kétfélét, húsosat és gombásat szoktam, ettől most sem tértem el. De volt egy nagyon nagy gondom; nem emlékeztem, milyen tésztából szoktam a kosárkákat sütni. Mit tehettem, keresgéltem a saját jegyzeteim között is, sikertelenül, végül persze az internethez fordultam. Nem túl sokat találtam, a jelek szerint inkább édes változatban szoktak ilyesmit sütni. Aztán előkerült egy olyan tésztarecept, ami nagyon hasonló volt az én kedvenc sajtos kekszem tésztájához, így aszerint csináltam.

A nagyon régi kosárkaformáimat (kétféle van, az egyikbe még bele van nyomva, hogy az ára 5 kopejka volt) kicsit kikentem, belesimítottam a kiszaggatott tésztát, forró sütőbe tettem. És óriási elszörnyedésemre már néhány perc után láttam, hogy a tészta lehúzódik a formák széléről, ráadásul többnyire féloldalasan. Nem volt mit tennem, már nem volt időm – de kedvem sem sok – új tésztával kísérletezni, így maradtak a kissé csálé, csúnyácska kosárkák.

Halványra sütve óvatosan (kicsit törékenyek) szétraktam őket hűlni, közben elkészítettem a töltelékeket. Az pedig igazán finomra sikerült, alapvetően hasonló, mint amilyeneket a húsos, illetve gombás pitéhez is szoktam csinálni. Kisebb változtatások persze mindig vannak, a régebben leírt receptet csak utólag néztem meg.
A gombáshoz a sűrű besamelmártáshoz tejfölt is kevertem, sóval, borssal, petrezselyemmel és kakukkfűvel ízesítettem.
A darált húst nem annyira pörköltesen, inkább csak pirítva főztem-sütöttem, bár egy kevés pirospaprika volt benne, mert úgy gusztusosabb a színe. A fűszerezés pedig só, oregánó, rozmaring volt. Egy kevés besamellel és több reszelt sajttal kevertem össze, így lett belőle olyan massza, amit kiskanállal a kis vacak kosárkákba lehetett tölteni.

Szerencsémre a vendégeim jobban értékelték az ízeket, mint amennyire zavarta volna őket, hogy a kosárkák nem lettek nagyon szépek. Ennek ellenére mindenképpen megpróbálok találni vagy kikísérletezni egy jó sós tészta receptet, ami alkalmas erre.
Ha valaki tud ilyet, kérem, írja meg!

2 komment

Címkék: gomba töltött darálthús büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr42627602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.02.10. 21:27:27

lehet h csúnyácska, de biztos nagyon finom:)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2011.02.12. 07:48:59

Igazán finom, érdemes kipróbálni ;)
süti beállítások módosítása