HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Húsos és gombás pite

2007.09.20. 20:00 BeckZsu

Újra volt egy alkalom, amikor vinni kellett valami harapnivalót, lehetőleg olyat, amit egyszerű enni, és ami egyformán működik ennivalóként, illetve „stb.”-korcsolyaként.

Egy tepsiben, kétféle töltelékkel szoktam megsütni.

Besamelt készítek, ennek az általános receptje 5 dkg vajhoz 5 dkg liszt, 5 dl tej. Vajon átforgatjuk a lisztet, fehéredésig, ne piruljon, apránként tejjel felengedjük, főzés közben csomómentesre keverjük (legkönnyebb kézi habverővel). A tej mennyiségén azonban lehet változtatni attól függően, hogy milyen sűrűségűre van szükségünk.

Szükség van még darált húsból főzött pörköltre – bevallom, ilyesmi nálam szinte mindig van a fagyasztóban – és 20–25 dkg gombára. A gombát kis sóval, olajjal lepároltam, hozzákevertem szárítottgomba-port, nem főztem el a levét.

Sűrűre főztem a besamelt, három kanálnyit belekevertem a kb. 20 dkg sűrű pörköltbe. Utána a gomba levével fölengedtem, még egy keveset forraltam, majd belekevertem a gombát, kevés borsot és petrezselymet.

Amíg a töltelékek hűltek, következett a tészta, ami ún. sós linzertészta; 30 dkg liszt, 18 dkg vaj, 2 tojássárgája, egy mokkáskanál só. Annyi tejföllel kell összegyúrni, hogy ne legyen kemény a tészta.

Ezt kinyújtjuk, de én egyenesen a tepsibe szoktam belenyomkodni, egyenletesen, a szélein kis peremet is hagyva, hogy ki ne folyjon a töltelék.

Megkenem felét-felét a pörköltes, illetve gombás masszával, előmelegített sütőben, közepesnél kicsit melegebb fokozaton kb. egy órát sül.

1 komment

Címkék: egyéb zöldség mártás darálthús büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr56171119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xigi · http://xigi.hu 2007.09.22. 14:09:47

Ez a legfinomabb dolog a világon.
süti beállítások módosítása