HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Karfiolfőzelék retro feltéttel

2009.07.03. 12:32 BeckZsu

A buli után maradt a hűtőben egy kis rúd párizsi – valaki hozta, nem fogyott el. Biztos voltam benne, hogy ezt csak úgy, kenyérre nem fogjuk elfogyasztani, ahhoz túl sok, én pedig lehetőség szerint ételt nem dobok ki. Így jutott eszembe a régi felhasználási mód, vagyis hogy kirántom, jó lesz valamilyen főzelékkel. Menzán is szerepelt valamikor a rántott párizsi, de otthon is előfordult, hogy gyors ebédnek ezt csináltam. Ennek már olyan sok éve, hogy inkább nem is számolom.

És hogy milyen főzelék legyen hozzá, gondoltam majd a boltban döntöm el, mivel piacra menni most nem volt időm, az ott lévő választékból a karfiol tűnt csak megfelelőnek.

Eszembe sem jutott megnézni, hogyan főztem előzőleg a karfiolfőzeléket, pedig éppen erre is jó, hogy itt leírom, csak nekiláttam. Szétszedtem, megmostam, sós vízben főztem. Ezt nem lehet úgy, ahogy más főzeléknél, hogy aztán a levét sűrítem, hiszen sokkal több vízben fő, mint amennyire szükség van. Tehát közben egy kanál lisztet egy lábosban elkevertem egy pohár tejföllel – először egy kis vízzel, úgy könnyebb csomómentesre keverni. Fölengedtem a karfiol főzőlevéből kimert vízzel. Szűrőlapáttal kiszedtem a karfiolt, beletettem a tejfölös masszába, elkezdtem főzni, kevergettem, részletekben még további lével pótoltam. Borsikával, kaporral és sok petrezselyemmel ízesítettem, kóstolás után még egy kis sóval is.

A párizsit vastag szeletekre vágtam, kukoricalisztbe, felvert tojásba, majd ismét a lisztbe forgattam, olajban gyorsan megsütöttem. Nem is volt rossz...

Szólj hozzá!

Címkék: karfiol rántott főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr791223776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása