HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (78) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (85) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (163) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Karfiolfőzelék

2008.10.21. 08:44 BeckZsu

Amikor a piacon megvettem a karfiolt, egyáltalán nem gondoltam végig, hogy mit főzök belőle. Megtetszett, megvettem, majd csak lesz valami. De oldalast is vettem, és ahhoz valamilyen főzeléket terveztem. Aztán hazamentem, és mondtam, hogy feltehetően karfiolfőzelék lesz, mert azonkívül csak padlizsánt vettem, de azt tudtam, hogy abból mi lesz. Én ezt először viccnek szántam, és még mindig végleges elgondolás nélkül, csak megfőztem a karfiolt sós vízben, ahogy szoktam, nem túl puhára. És végül is miért ne lenne főzelék? Mikor picik voltak még a gyerekeim, akkor főztem ilyet, már arra sem emlékszem, hogyan, azóta nem.

Hát most így: egy evőkanál lisztet összekevertem egy kis vízzel és egy pohár tejföllel, megsóztam, és elég bőségesen tettem bele fokhagymaport. Összefőztem, aztán belekevertem a kisebb darabokra vágott karfiolt. (Persze ha előre tervezek, félretettem volna a főzőlevét, és azzal hígítom.) Addig főztem csak, hogy a liszt ne legyen nyers, még kevés vizet tettem hozzá, bőven szórtam bele petrezselymet. Olyan kellemes, könnyű főzelék lett, hogy biztosan fogok még ilyet főzni.

Az oldalast csirkezsírban sütöttem, fokhagymával, hagymával, paprikával és paradicsommal ízesítve.

3 komment

Címkék: karfiol főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr2724210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juli 2008.10.21. 18:50:12

ez majdnem olyan volt, mint amikor én kaptam egy gyönyörű nagy fej salátát a szomszédtól, és nem tudtam mit kezdjek vele. Ahhoz túl smucig vagyok, hogy kidobjam, vagy tovább adjam. Hát lett belőle
hamis kelkáposzta főzelék. Pont úgy készült mint az igazi. Egész jó volt.

Tyria · http://tyria.freeblog.hu 2008.10.22. 16:45:07

Köszönöm a jó ötletet. Van egy kis karfiolom és brokkolim. Keverni fogom a kettőt. Így lesz belőle főzelék!

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.10.22. 18:42:28

Tyria, lehet, hogy keverve még jobb! Az egészen biztos, hogy a színe érdekesebb lesz :)
süti beállítások módosítása