HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Sárgaborsó-főzelék

2008.12.19. 09:35 BeckZsu

Készülődünk, sütünk, étrendet tervezgetünk, de addig is még vannak hétköznapok, amikor enni kell valamit. Ez a főzelék az, amit nagyon sokan nem szeretnek, van, aki már a nevének hallatán is elfintorodik. Talán a menzákon gyakran „malter” állagúvá főzött íztelen változat az oka. Talán még egyszer meg kellene próbálni. Hallottam olyat is, akinek ez a legkedvesebb főzeléke. Én szeretem, túl gyakran nem főzök, de egyszer-kétszer minden télen.

Két adaghoz 15 dkg száraz borsót használtam. Egyszerűen kb. kétszeres mennyiségű vízben föltettem főzni – később, ha kell, lehet pótolni a vizet. (Ha az ember időben eldönti, hogy ezt akar főzni, be is lehet áztatni a borsót, akkor hamarabb megpuhul.) Lassú tűzön főztem, időnként megkavartam. Amikor már besűrűsödik, persze szinte folyamatosan keverni kell. Akkor sóztam meg, amikor már puha volt, addigra egy része szét is főtt. Két gerezd fokhagymával és egy teáskanál liszttel világos rántást csináltam, belekevertem, még forraltam néhány percig. Én úgy szeretem, ha nem túlságosan sűrű.

Gyerekkoromban mindig csak pirított hagymával ettük. Most már valamilyen húst is szoktam mellé csinálni – például sült oldalassal nagyon jó –, de a hagyma akkor sem maradhat el. Most éppen csirkecombot sütöttem, jól megfűszerezve, serpenyőben. Amikor már közel puha volt, de még volt leve, mellétettem egy jó nagy adag szeletelt hagymát, ami együtt a hússal megpirult.

(Kicsit égettnek látszik, de nem az volt, csak a fűszerek, főleg a pirospaprika és a hagyma saját édessége miatti karamellizálódás jól megbarnította.)

Szólj hozzá!

Címkék: főzelékféle

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr73831123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása