HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Ecetes-olajos kápia paprikasaláta, télre

2019.08.26. 08:30 BeckZsu

paprikasal1.jpg

Ezt az adagot még tavaly csináltam, de nem sok maradt, pedig három adagot tettem el belőle. Remélem, idén is eljön az az időszak, amikor kicsikét olcsóbb a kápia, akkor itt az ideje a továbbiaknak, nemcsak ilyen készül akkor, hanem például „vitapric”, sült paprika, adzsika is.

Egy adag, amit szerintem érdemes egyszerre elkészíteni (hogy ne legyen annyira megterhelő, hogy elmenjen a kedvem az egésztől), 3 kg kápia paprika. Ezt úgy készítem elő, hogy alapos mosás után először hosszában kettévágom a paprikákat, kivágom a csumáját, eltávolítom belőle a magokat. Utána a méretétől függően negyedbe vagy kisebbre vágom, aztán keresztben nem túl vékony, kb. 1 cm-es csíkokra.

Felaprítok – késsel, nem fokhagymanyomóval – 3 kisebb fej fokhagymát.

Egy csokor kaprot jól megmosok, papírtörlővel megszárítgatom, aztán felaprítom, nem baj, ha szára is kerül bele.

Egy lábosba kimérek 250 ml étolajat (én ehhez nem szűz, hanem a többféle néven nevezett, finomított olívaolajat vettem), fél liter (500 ml) 10%-os ecetet. Belekeverek 3 evőkanál sót és kell még hozzá egy pohárnyi cukor, ami helyett én édesítőt használtam.

Ezt a keveréket felforraltam, és lassú forrás mellett kisebb adagonként – egyszerre kb. két merőkanálnyi – beletettem a paprikát. Visszaforrás után 3 percig főztem, aztán szűrőkanállal kiszedtem, rétegenként tettem az előkészített, tiszta (steril) üvegekbe. Minden rétegre szórtam a kaporból és a fokhagymából. Jól lenyomkodtam, hogy elég szorosan legyen az üvegben.

Amikor megteltek az üvegek, ráöntöttem a levet, műanyag leszorítót is tettem a tetejére, hogy biztosan ellepje a folyadék a paprikát, lezártam, és száraz dunsztba tettem; pokrócba csomagoltam. Így hagytam kihűlni.
Ebből a mennyiségből 4-5 üveggel lett.

Szólj hozzá!

Címkék: saláta zöldség paprika befőzés büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr515024142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása