HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Paprikás, padlizsános ragu – köret

2019.04.27. 07:10 BeckZsu

19padlpapragu1.jpg

Ahogy már máskor is, lesütöttem néhány csirkecombot, amit majd különféle köretekkel teszek változatossá. Ezúttal – ahogy gyakran – farrészes csirkecombot vettem. Legtöbbször az ilyet szét szoktam darabolni; a farrész levesnek, az alsó combok például sütni vagy pörköltnek, a felső combokat pedig kicsontozom, és úgy fogom majd sütni vagy bundázni/kirántani. A far-hát részről mindenképpen leszedem a bőrt, a többiről levágom a lelógó részeket, de gyakran a többit is lebőrözöm. Ezeket a bőrdarabokat pedig összegyűjtöm a fagyasztóban, amíg értékelhető mennyiség lesz belőle, akkor kisütöm. Töpörtyű és zsír lesz belőle. A zsírt főzéshez használom, a töpörtyűt meg „elcsipegetjük”.cscombtepsi1_1.jpg

De ez alkalommal kivételesen a farrésszel együtt sütöttem meg pár darab combot, mert nem volt időm (vagy kedvem) a darabolgatáshoz.

A körethez a betervezett zöldségféléket kockákra vágtam. Vöröshagyma, zöldpaprika (ami fehér, ill. sárgás), piros kápia paprika, padlizsán. Nem túl sok zsíron először a hagymát kevergettem, csak a puhulásig, azután a piros színű paprika következett, majd a fehér. Ezeket kissé már meg is pirítottam. A padlizsán hozzáadása után megsóztam, így levet is engedett, majd puhulásig főztem, míg már nem nagyon maradt ebből a léből.

19padlpapragu2.jpg

A hozzávalók arányát nem méregettem, nagyjából azonos mennyiség volt mindegyikből, csak a hagymából kevesebb. Az ehhez hasonló keverékeket mindig az éppen itthon lévő készletek szerint csinálom, legfeljebb hasonlít egyik a másikra, de kétszer biztosan nem egyforma. Pont ezért szeretem.

Szólj hozzá!

Címkék: zöldség köret paprika padlizsán csirkecomb low carb

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr6214788536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása