HTML

àlabeck

Csak főzök és elmesélem. Közben néha magamról is.

Ha írnál: beckzsu@gmail.com

Címkék

általános (20) avokádó (3) bab (7) befőzés (26) brokkoli (4) büféasztalra (117) cékla (4) csirke (90) csirkecomb (58) csirkemáj (22) csirkemell (124) csirkeszárny (3) cukkini (38) darálthús (56) dió (32) édes (65) egyéb (17) egytálétel (117) főzelékféle (45) fűszer (32) gomba (31) grúz (7) gyors (3) gyümölcsös (48) hajdina (5) hal (39) hidegkaja (53) káposzta (20) karfiol (24) kelbimbó (6) kézimunka (7) kímélős (26) köret (77) krumpli (79) leves (39) low carb (13) mák (5) maradék (39) marhahús (13) mártás (48) menüterv ötlet (3) mesélek (20) olajbogyó (11) orosz (28) padlizsán (43) paprika (4) paradicsom (3) pörkölt (25) pulykacomb (22) pulykamell (17) rágcsa (23) rakott (48) rántott (49) reggeli (10) sajt (8) saláta (84) sertéshús (53) spárga (23) szabad tűzön (13) személyes (119) tészta (43) töltött (19) túró (18) uborka (5) zöldség (162) Címkefelhő

Utolsó kommentek

(Enyhén) sózott zöldségek

2019.04.24. 09:22 BeckZsu

19sosubicukpar1.jpg

Ezt még a múlt nyáron készítettem – többször, nem is tudom, hányszor – a nyár elejétől a végéig, amíg csak volt kovászolni való uborka elérhető áron. (Nem a kovászos helyett, azon kívül, mert mindkettőt szeretjük.)

Egészen úgy készül, mint a sózott uborka, csak éppen nemcsak uborka, hanem cukkini és paradicsom is van benne. A "rendes" neve:  Малосольные помидоры,кабачки и огурцы в пакете.

Kb. azonos súlyút veszek mind a három zöldségféléből, összesen egy kilót. A cukkini legyen kicsi, gyenge, a paradicsom inkább keményebb fajta, szerintem legjobb a hosszúkás, a lucullusra hasonlító, de azért másikból is jó. Mosás és szárazra törlés után mindegyiket hosszában négy- vagy hatfelé vágtam. Betettem egy jól zárható zacskóba, mellétettem 3-4 nagyobb gerezd feldarabolt fokhagymát és kicsit összetépkedett csokor kaprot. Beleszórtam egy evőkanál sót, és az egészet jó alaposan összeráztam. Aztán a lehető legjobban kisimogattam a levegőt a zacskóból, lezártam. Én mindig beleteszem még egy zacskóba a biztonság kedvéért, és mehet a hűtőbe. Egy éjszaka elég, hogy fogyasztható legyen – és nagyon finom!

Utána átrakom egy ételtároló dobozba, és mindig vissza a hűtőszekrénybe, míg el nem fogy. 19sosubicukpar2.jpg

Akinek van vákuumozható doboza, még könnyebben megoldhatja, és átpakolni sem kell.

Meleg vagy hideg ételek mellé kísérőnek, vagy csak úgy magában, csemegeként is jó szívvel ajánlom!

Nemsokára kezdődik az idei szezonja is...

Szólj hozzá!

Címkék: orosz zöldség paradicsom uborka cukkini hidegkaja büféasztalra

A bejegyzés trackback címe:

https://beck.blog.hu/api/trackback/id/tr1114782722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása